Geriİyi Yaşam İş Ortamlarında Sık Rastlanan Kişilik Tipleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İş Ortamlarında Sık Rastlanan Kişilik Tipleri

"Her işyeri birbirinden farklı olsa da, ne yazık ki işyerindeki sorunlu iş arkadaşlarının çoğu birbirine benzer. İş ortamlarında sık rastlanan kişilik türleriyle ilgili listemize göz atarak, bu gibi insanlara nasıl tepki vereceğinizi, iş yerinizde daha mutlu olmak için hangi stratejileri izleyebileceğinizi öğrenebilirsiniz."

Lokomotif

Lokomotif içindeki olumsuzluğu ortalığı kasıp kavurarak dışarıya vurur. Çok sinirlidir, düşmanca tavırlar içerisindedir ve kendi hayal kırıklığının acısını başkalarından çıkarır. Zorba bir diktatör gibi davranır. En sevdiği söz 'Ya bu deveyi güdersin, ya bu diyardan gidersin' olan bu kişilik tipiyle başa çıkmak için, yöneticinize bu kişinin davranışlarının çalışmanızı nasıl engellediğini anlatın. İçinde bulunduğunuz ruh halini nasıl etkilediğini ve sizinle nasıl iletişim kurması gerektiğini de açıkça ifade edin. Lokomotiflerin karşısında asla ezilmeyin!

Mükemmeliyetçi

Eğer bir iş mükemmel olmadıysa, mükemmeliyetçi anında olumsuzluk dalgaları yaymaya başlar. Bu gibi kişilerin performansla ilgili standartları gerçekçi değildir. Başkalarının takdir ettiği mükemmel işler bile onlar için kabul edilemezdir. Mükemmeliyetçinin yorumlarını ciddiye almayın. Dile getirdiği sizin yetersizliğiniz değil, kendisininkidir. Onlarla birlikte projeler almaya çalışın. Böylece kendileri ve başkaları için gerçekçi beklentiler edinmeyi başarabilirler.

Ayak direyici

Her türden değişiklik, ne kadar küçük olursa olsun bu türden insanları çileden çıkararak olumsuzluk patlamasına yol açabilir. Var olan düzeni sürdürmekten anlaşılmaz bir zevk alırlar. Değişim yaratma yolundaki her girişim karşısında öfkeyle parlar. İzlenebilecek en iyi strateji onları değişim sürecine dahil etmeye çalışmaktır. Sürecin bir parçası haline gelirlerse, yeniliklere olan dirençleri büyük ölçüde azalır. Ani değişim olumsuzluklarının daha da artması için açık bir davettir.

Dedikoducu

Dedikoducu iş konusundaki olumsuzluğunu, başkaları hakkında söylentiler yayarak açığa vurur. Uydurduğu ya da yaydığı hikayeler kulaktan kulağa yayıldığında veya başkaları söylediklerine karşı şiddetli tepki verdiğinde kendisini önemli zanneder. Dedikoduculara karşı en iyi çözüm iş yerindeki insanlara gereken bilgileri ve doğruları sunmaktır. Böylece dedikoducunun sözlerine kulak verme ihtiyacı duymazlar.

Ağlayan bebek

Ağlayan bebek istediğini yaptıramayan bir çocuk gibi davranır. İstediğini elde edememesi, olumsuzluğa bürünmesine yol açar. Kaşlarını çatar, küser, bağırıp çağırmaya başlar, hatta kelimenin tam anlamıyla ağlamaya başlar. Bu türden kişilerin, kendilerine destek olan bir çevreye ve başarılı oldukları konusunda sürekli teşvik edilmeye ihtiyaçları vardır. Maruz kaldıkları stres ve baskı düzeyinin de azaltılması gerekir.

False