Mahmure

Mahmure

Yaşam

İnsanlar Nasıl Daha İyi Çalışır?

İnsanlar Nasıl Daha İyi Çalışır?

Yapılan araştırmalara göre, çalışanların fikrinin alınması ve kararlara katılımlarının sağlanması, motivasyonlarına olumlu etki yapıyor.

Gaziantep Sanayi Odası'nın yayın organı "Değişim" dergisinde, Prof Dr. Acar Baltaş imzasıyla yer alan "İnsanlar Nasıl Daha İyi Çlışır" konulu yazıda amaçlar saptanırken ve bazı kararlar alınırken çalışanların katılımını sağlamanın, kurum içinde verimi yükseltecek en önemli adım olduğu belirtiliyor.

Yazıda, araştırmalara göre, işin hızı, görev dağılımı, yapılacak işle ilgili fazla mesai gerektirip gerektirmediği, dinlenme araları gibi işyeri kuralları konusunda çalışanların fikrinin alınması ve kararlara katılımlarının sağlanmasıyla; ahlaki değerler ve iş doyumunda artış, devamsızlıkta ve çatışmalarda azalma ve iş bırakma sayısında düşüş görüldüğüne dikkat çekiliyor.

Karara katılımın, çalışanların değer sistemlerine, zihinsel yapılarına ve motivasyonlarına olumlu etki ettiği bildirilen yazıda, "Bunun için yöneticinin, belirli bir günde ve belirli bir saatte, tercihen gündemli toplantıda, kurumu ilgilendiren konuları ele almasında yarar vardır" deniliyor.

Kurumların Özellikleri

Sorumluluğun bir seçim olduğu ve çalışanların sorumluluk üstlendikleri, kendilerini bir parçası hissettikleri kurumların özelliklerine de değinilen yazıda, şu değerlendirmeye yer veriliyor:

* Kurumun önündeki birkaç yıl için belirlediği stratejik plan ve hedefleri konusunda, çalışanlar açık bilgiye sahip olmalı.

* Kurumda işlerin nasıl yürütüleceği hakkında yol gösteren, doğruyu yanlıştan ayırmaya yardım edebilecek niteliklere sahip değerlerin varlığı, çalışanları isteklendirir.

* Çalışanların kurum için önemli konularda rol almasına fırsat tanınması, onların sorumluluk ve çalışma isteklerini artırır.

* İşin özelliklerine uygun kişiler işe alınmalı.

* İşle ilgili beceriler kazandırılabilir, yetkinler ise geliştirilebilir. Ancak, duygusal olgunluğu yeterli olmayan, kendisi ve kurumla ilgili farkındalık geliştiremeyen insanlar, eğitimli ve zeki de olsalar kuruma zarar verirler.

* Çalışanların içinde bulunmaktan memnun olacakları bir fiziki ortamın varlığı, şirketin sektördeki itibar ve başarılarıyla çalışanlarda ait olma ihtiyacını karşılaması; kurumun çalışanlar için gurur kaynağı olarak algılanmasında büyük rol oynar.

* Bir kurum içinde müdürün tutumu, şeflere örnek olmakta, onların tavırları aynı şekilde diğer çalışanlara yansımaktadır. Kurum içinde olumlu yumuşak havanın esmesi, çalışanların birbiriyle hem rekabet hem de dostça bir ilişki içinde olması, liderlik niteliğine sahip bir yönetici tarafından sağlanabilir.
397
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.