Mahmure

Mahmure

Yaşam

Beş Adımda Rahatlayarak İş Stresini Hafifletin

Beş Adımda Rahatlayarak İş Stresini Hafifletin

Aşırı baskıya dayanamadığınızda "stres" kaçınılmaz bir durum. Önce sadece zihinsel açıdan rahatsız olduğumuzu düşünürüz, ancak baskı süreklilik gösterdiğinde fiziksel sorunlarında ortaya çıktığını görürüz. Bu noktada stresi nasıl yeneceğimizi, en azından derecesini nasıl düşürebileceğimizi öğrenmemiz gerekiyor.

Stresin en önemli belirtilerinin arasında; sırt, boyun, omuz ve baş ağrısı, yüksek tandiyon, düzensiz uyku, enerji eksikliği, bağışıklık sisteminin zayıflaması, vitamin eksikliği, öksürük ve soğuk algınlığını sayabiliriz.

Stresli olduğumuz zamanlarda vücudumuz biyokimyasal bir reaksiyonla karşı karşıya kalıyor. Bu durumun baş kahramanı ise adrenalin salgılanması. Her ne kadar bu reaksiyonların bir kısmı bağışıklık sistemini zayıflatsa da birçok durumda vücudumuzu hastalıklara karşı daha güçlü bir duruma getiriyor.

Motivasyonunuzu artırmanın yolları

Şimdi günlük yaşantımızın bir parçası haline gelen stresle nasıl savaşacağımızı öğrenmenin zamanı. Zamanın etkisini her geçen gün daha iyi hissettiğimiz şu dönemde, şirketler, stresin etkilerini azaltmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Eğer şirketiniz size bu olanakları sunmuyorsa, işte size 5 adımda stresten arınma klavuzu.

1- Kendinize zaman ayırın

Unutmayın; stresi önlemek, stresin üstesinden gelmekten daha kolay. Bunun için kendinize zaman ayırmayı öğrenin. Kitap okuyun, müzik dinleyin ya da bugüne kadar hiç yapmadığınız bir şey deneyin! Önemli olan huzurlu geçireceğiniz dakikaların sayısını artırmak. Kim bilir belki de hiç bilmediğiniz bir yönünüzü keşfedebilir ve hayatınızın akışını değiştirebilirsiniz.

2- Nefes almayı öğrenin

Özellikle stres içindeyken nasıl nefes almanız gerektiğini bilmelisiniz. Çünkü doğru nefes alma yöntemi sayesinde daha kısa sürede sakinleşebilirsiniz. İçinizden 10'a kadar sayarak derin bir nefes alın ve 7 saniye kadar nefesinizi tutun. Sonra göğüs kafesinize hiç hava almayacak şekilde nefesinizi verin. Bu egzersizi 5 kez tekrarlamanız yeterli olacak.

3- Aromatik yağlar koklayın!

Çalıştığınız ortamın hoş kokması, sizi psikolojik açıdan olumlu etkiler. Bunun için tütsü yakabilir, bir kase içine kurutulmuş çiçek koyabilir ya da kokulu mumları tercih edebilirsiniz. Konsantrasyonunuzu güçlendirecek bir koku istiyorsanız "rose mary"i deneyebilirsiniz.

4- Renklerle oynayın!

Renklerin psikoloji üzerindeki etkilerini düşünerek, çalışma ortamınızı düzenleyebilirsiniz. Örneğin; not alırken renkli kalem ve not kağıtları kullanabilirsiniz. Masanıza sevdiğiniz bir kişinin ya da ailenizin fotoğrafını koyabilir ya da hoşlandığınız bir objeye (mum, saat, kalmelik vs.) masanızda yer verebilirsiniz. Böylece çevrenize kendi kişiliğinizi daha rahat aktarabilirsiniz.

5- Kendinize iyi bakın!

Sağlıklı bir beslenme programı, düzenli egzersiz ve yeterli uyku; işte sinirli formül. İş temponuza göre, aldığınız vitaminleri arttırın. Özellikle soğuk algınlığına kolayca yenik düşünüyorsanız, ekinazya çayı sağlığınız için biçilmiş kaftan. Ayrıca sabahları kahve yerine bitki çayları içmeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz. Öğle yemeğinde ise asitli içecekler yerine, C vitamini açısından zengin olan portakal suyu gibi meyve sularını tercih edin.

Artık strese karşı kendi başınıza neler yapabileceğinizi biliyorsunuz. Son tavsiyemiz; hayatı bu kadar ciddiye almayın. İçinizden geldiği gibi yaşayın ve ödülünüzü alın. Ufak tefek şeyler için strese girmeyin. Hayatımızda olabilecek değişiklik, geçen hafta nelere üzüldüğümüzle, gelecekte nelere üzüleceğimiz arasında olan fark! Yapabilecekleriniz üzerine yoğunlaşın, yapamayacaklarınız için strese girmeyin.

311
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.