Mahmure

Mahmure

Yaşam

Bağışıklık Sistemini Nasıl Güçlendiririz?

Bağışıklık Sistemini Nasıl Güçlendiririz?

Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için hayatınızda küçük değişiklikler yapmaya hazır mısınız? Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanı Dr. Ramazan Gözüküçük’ten bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için hayatınızda yapacağınız küçük değişikliklerin neler olduğunu öğrendik…

Güncellenme tarihi: 05.01.2015

Stresinizi azaltın; azaltamıyorsanız yönetmeyi öğrenin

Yapılan araştırmalar stresin bağışıklık sisteminin en büyük düşmanlarından biri olduğunu kanıtlamaktadır. Bunun için stresten kaçamıyorsanız, mümkün olduğunca uzak durun. Zevk aldığınız şeyleri yapmak için kendinize zaman ayırın.

Kendinize başka bir canlıyı dost edinin

Köpekler ve diğer evcil hayvanlar size arkadaşlığın yanı sıra egzersiz yapma olanağı; böylece de sağlık sunabilir. Çalışmalar evcil bir hayvanı olan kişilerin kolesterol düzeylerinin daha düşük ve kalp sağlıklarının daha iyi olduğunu göstermektedir.Kendinize ait güçlü bir sosyal ağ oluşturun

Güçlü sosyal bağlar sağlığınızın üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Yeni yapılan bir çalışma güçlü ilişkileri olan insanların zayıf sosyal bağları olanlara göre hayatta kalmak için gösterdikleri çabanın % 50 daha fazla olduğunu göstermiştir. Sosyal ağınızı genişletmek için, gönüllü bir sınıf alarak ya da sizi ilgilendiren bir gruba katılarak bunu deneyin.

Hayatınızda pozitif düşünceye yer açın

Pozitif düşünceler bağışıklık sisteminize sağlıklı bir destek verebilir. İyimserliğinizi artırmak için zevk aldığınız şeylere hayatınızda daha fazla yerin ve bardağın boş tarafını değil; dolu tarafını görmeye çalışın.

Kahkaha atın

Kahkahanın bağışıklık sistemini desteklemeye yardımcı olabileceğine dair bazı bilgiler var olsa da henüz kanıtlanmamıştır. Ancak siz yine de kahkahayı hayatınızdan eksik etmeyin.Antioksidanları tüketin

Antioksidan yönünden zengin ve hücre yapısını korumaya yardımcı olan meyve ve sebzeleri sofranızdan eksik etmeyin. Portakal, yeşil biber, brokoli, kivi, havuç, papaya ve yeşil yapraklı sebzeleri tüketmeye özen gösterin.

14618
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.