Mahmure

Uzmanlar

Sibel Saraçoğlu

Kıskançlık Duygusunu Yoga İle Yenmenin 5 Altın Kuralı

Kıskançlık Duygusunu Yoga İle Yenmenin 5 Altın Kuralı

Kıskançlık bir davranış bozukluğudur. Ancak yoga ile kıskançlık duygusunu yenebilirsiniz. İşte sizin için 5 altın kural!

Güncellenme tarihi: 28.09.2016
yoga yapma

Kıskançlık bir davranış bozukluğudur. Aşırı kıskançlıklar da gerek sözel gerekse fiziksel olarak şiddete başvuruyor. Kıskançlık hiçbir zaman güven duygusunu zedeleyecek boyutta olmamalıdır. Bazen eşler kıskanılıyor olmayı değerli olmanın işareti olarak görürler. Çünkü kıskanılmak kadında değersizlik duygusu yaratabiliyor zaman zaman.

Aşırı kıskançlıkta da insanlar güvenmemeye, karşısındaki kişinin özgürlük alanını kısıtlamaya, itham etmeye ve türlü türlü olumsuz senaryolar yazmaya başlar. Olanları yanlış algılamalar ve özgüven azalması kıskançlığın artmasına sebep olur. Ve bu durumda istenmeyen sonuçlara sebebiyet vermemek için mutlaka bir uzman eşliğiyle özgüven çalışmaları yapılmalıdır.

Tabi bunun için öncelikle kişinin bunu kabul edip farkına varmış olması gerekir. Peki bu durumda kendi kendimize çalışarak neler yapıp özgüvenimizi geliştirip güçlendirebiliriz. Yoga ile kıskançlık duygumuzu yenebileceğiniz 5 altın kuralımız var.

1. Özgüven "Özden gelene güvenmek" için sıkı çalışmayla elde edilir. Ve öncelikle kullandığımız kelimelere dikkat ederek konuşma dilimizi olumluya çevirmeliyiz. "bunu yapabileceğime inanmıyorum", "keşke olsa", "umarım" gibi cümleleri kullanmak yerine “başarabileceğime inanıyorum”, “yeterince odaklanırsam” kesinlikle üstesinden gelebilirim gibi kendimize güvendiğimizi ifade ettiğimiz içsel diyaloğumuz olmalı.

2. Özgüveninizi artıracak bilgiye sahip ve özgüven konusunda gerekli olan bakış açısını kazandıracak fikirlerine inandığınız bir dostunuz olsun.

3. Yoga yapın. Düzenli olarak haftada en az iki veya üç kez yoga yapan insanların özgüvenlerinin yüksek olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Yogayla özgüven artışının sebebi sadece fiziksel olarak kendilerini güzel ve güçlü hissetmelerinden ziyade bedenin endorfin salgılıyor olması… Endorfin = özgüven. Özgüvenin temelindeki duygu pozitif olmaktır. Pozitif düşünmenin en baştaki yollarından biri yine yogadır.


4. Risk almaktan kaçmamak da özgüveni artıran yollardan biridir. Her deniyim bir öğrenme fırsatıdır. Ve fırsatları kendimizi geliştirme yolu olarak görmeliyiz.

5. Tabi her şeyin başı kendini sevmektir, kendini seven insanlar kendileri ile barışık olurlar ve kendilerini güvende hissederler. Kendinizi sevin ve yapabileceklerinize inanın.

« tüm yazıları
Soru Sor
3822
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.