Mahmure

Uzmanlar

Merve Tığlı

Sigarayı bırakırken sağlıklı besinler yardımınıza koşuyor

Sigarayı bırakırken sağlıklı besinler yardımınıza koşuyor

Tebrikler! Su an bu yazıyı okuduğunuza göre, sigarayı biriktiniz ya da bırakmaya niyetlendiniz.

sigaranın zararları

Vücudunuz, düşmanınız sigaranın etkilerinden arınmalı ve yenilenmeli. Ancak sizi hedeflerinizden yıldırmayacak sorular da peşinizde dört dönmüyor değil. “Ya kilo alırsam?”, “Son bir tane içeyim!”, “Bu hafta içeyim, haftaya bırakırım.”. . . gibi düşüncelerle aklınızı bulandırmaya gerek yok. Çünkü sigarayı bırakma evresinde eskisinden bile daha formda ve sağlıklı olmak mümkün!

Sigarayı bıraktım; ama kilo almaktan çok korkuyorum!

Ofistesiniz. Acıktığınızı hissetmeye başladınız. Eskiden olsa ne yapardınız? Tabi, o zamanlar çay/kahve ve sigara sizin için muhteşem ikiliydi. Artık bu ilişkiyi bitirdiğinize göre size iyi gelen yeni besinlerle flörtleşme zamanı! Ara öğünlerinize sizi mutlu edebilecek sağlıklı alternatifler yerleştirmeye ne dersiniz? Tarçın, karanfil ve limonla tatlandıracağınız bir fincan yeşil çayla beraber tüketeceğiniz 1 avuç leblebi hem açlığınızı bastıracak, hem de vücudunuzu formda tutacak.

Biri alışkanlıktan mı söz etti? Sigara içenlerin belki de en çok zorlandığı taraf, vücutlarına aldıkları nikotinden çok el alışkanlığı, dudak tiryakiliğini bırakamamalarıdır. Bu konuya başka bir açıdan bakalım; sigarayı eski sevgiliniz gibi düşünün: beraberken onu seviyordunuz; ancak yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunun da farkındaydınız. Ayrıldığınızda ise başta üzüldünüz, neticede bir alışılmışlık vardı. Ancak zamanla bu durumun sizin için daha iyi olduğuna karar verip yolunuza devam ettiniz. Neden aynı şeyi sigara için de düşünmeyesiniz? Kendinize yeni sağlıklı alışkanlıklar edinmeyi tercih edin! Spora başlamak, sakız çiğnemek, su tüketimini arttırmak, kalorili atıştırmalıklar yerine kuru meyveler ve taze sebzelerden yararlanmak yeni dönemdeki yeni alışkanlıklarınız olsun.

Sigara tükettiğiniz dönemde organlarınıza verdiğiniz zarardan elbette ki haberdarsınız. Ancak tat alma duyularınızı da etkilediğini belki de ilk defa duyuyorsunuz. Bu yüzden sigarayı bıraktığınızda tükettiğiniz yiyeceklerin ve içeceklerin tadını çok daha iyi almaya başlıyorsunuz. Cevizle tatlandıracağınız bol çeşitli salatalar, birbirinden lezzetli zeytinyağlılar, sütlü-meyveli tatlıların tadı artık eskisinden de lezzetli gelecek ve lezzet aşkına bol kalorili besinler tüketmek zorunda kalmayacaksınız!

Sigara kullananlar genellikle sigara içtikten sonra bağırsaklarının aktif şekilde çalıştığını söylerler. Bu durumda sigarayı bıraktıktan sonra kabızlık yaşayabileceğinizi düşünebilirsiniz. Oysaki bağırsaklarınızın benzini besinlerde gizli! Günde 1 kutu probiyotik yoğurt tüketerek, ürün seçiminde kepekli, tam tahıllı, çavdarlı olanları; yani kahverengi olanları tercih ederek ve sebze-meyve tüketiminizi arttırarak hem bağırsak sorunlarınızın önüne geçebilirsiniz.

Sigaranın etkilerini vücudunuzdan silin!

O eskiden çok sevdiğiniz alışkanlığınızı bir kenara bıraktınız ve bu konuda oldukça kararlısınız! Şimdi onun etkilerinden tamamen arınma vakti! Neyse ki bu konuda size yardımcı olacak ve içerdiği antioksidanlarla vücudunuzda adeta detoks mucizesi yaratacak muhteşem besinler var.

Tere: Terenin vücudunuza olan etkisi sadece bronşlarınızı temizlemekten ibaret değil. Kendisini kullanarak lezzetlendireceğiniz salatalar yağ yakımını da destekliyor. Üstelik stres anında sizi rahatlattığını düşündüğünüz sigaranın tahtını elinden alıyor.

Menengiç Kahvesi: Daha önce kahvenin yanında içtiğiniz sigaraları unutun! Menengiç kahvesi sigaranın bütün etkilerini temizlemeye geliyor! Günde 1-2 fincan tüketebileceğiniz menengiç kahvesi sigara dumanının kapattığı solunum yollarınızı yeniden açıyor.

Keçiboynuzu Çayı: 4-5 adet kuru keçiboynuzu dalından yapabileceğiniz enfes keçiboynuzu çayıyla hem vücudunuzu yeniliyorsunuz, hem de sigaranın vücudunuzda yarattığı stresi bir daha hiç dönmemek üzere siliyorsunuz!

Greyfurt: Özellikle içinde bulunduğumuz soğuk kış günlerinde tercih edebileceğiniz hem vücut direncini hem de akciğerlerinizin fonksiyonel çalışma kapasitesini arttıran bu eşsiz besin, içerdiği antioksidanlarla meşhur!

Elma: Zencefil ve tarçınla tatlandıracağınız sıcacık bir elma çayıyla sigarayla olan bütün anılarınızı unutmaya ne dersiniz? Bir demliğin içerisine elmayı kabuğuyla dilimleyip, içerisine bir tutam zencefil ve 2 çubuk tarçın atarak demlerseniz, akciğerlerinizden bu katran rengi anıları en keyifli şekilde silebilirsiniz!

Ebegümeci: Kısa sürede sigaranın vücudunuza yaşattıklarını, ona unutturmak istiyorsanız hazırlayacağınız ebegümeci çayı tam da sizin panzehiriniz! Kanserden koruyucu bu muhteşem besin, her gün 1 fincan aç karnına içildiğinde, sigarayı bırakan kişilerde akciğerleri 70 günde temizleme sözü veriyor.

Sigaranın sizde yarattığı rahatlatıcı etki besinlerde de var!

Sigara içtiğinizde hiçbir maddenin size yaşatamadığı o rahatlama ve keyif etkisini yaşıyorsunuz değil mi? Oysaki bu durum tamamen vücudunuza öğrettiğiniz bir çeşit ödül sistemi. “İşimi bitirdikten sonra bir sigara yakarım. Yemekten sonra bir sigara iyi gider. ” şeklinde kendinizi koşullandırmanız, beyninizin sigarayı bir ödül gibi algılamasına neden oluyor. Oysa sigara yerine stresinizi azaltacak başka besinler için de kendinize bir ödül sistemi geliştirebilirsiniz!

Mandalina: İşte sizin yeni alışkanlığınız olmaya aday, stres savar besin; mandalina! C vitamini kapasitesiyle soğuk algınlığından sizi korurken, sinirlerinize adeta bir antidepresan etki uyguluyor. “Yaz aylarında mandalina bulamıyorum.” diyorsanız, 1 avuç taze yaban mersini işinizi görecektir.

Probiyotik meyveli yoğurt: İşte bir taşla 3 hedefe ulaşabileceğiniz mucize besininiz! Stres azaltmada etkili olduğu bilinen yoğurda dilediğiniz meyveyi küçük dilimlerle ilave ederek antioksidan kapasiteyi arttırabilir, probiyotik yoğurtları tercih ederek bağırsak faaliyetlerinizin düzene girmesini sağlayabilirsiniz!

Pancar: Sigarayı salatayla unutamayacağını düşünenler çok yanılıyor! Çünkü hazırlayacağınız enfes salatalara ekleyeceğiniz pancar, stresinizi sigaradan çok daha yüksek oranda azaltıyor.

Ananas: Ara öğününüzde sigara yerine kendinize tropikal bir keyif yaşatmak ister miydiniz? O halde düşük kalorisiyle ananas, sizin için bire bir! Sigaranın vücudunuzda neden olduğu toksinlerin atımına yardımcı olduğu gibi, magnezyumdan zengin içeriğiyle yağ yakımına da destek veriyor.

Patlıcan: İstediğiniz nikotinse, onu sağlıklı bir şekilde almanın bir yolu daha var! Sebzeli olarak tercih edebileceğiniz bir patlıcan yemeği sinirlerinizi yatıştırması ve içerdiği nikotin miktarıyla sizi riske atmadan isteğinizi yerine getiriyor.

« tüm yazıları
Soru Sor
2948
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.