Mahmure

Uzmanlar

Merve Tığlı

Gezginler İçin Fit Beslenme

Gezginler İçin Fit Beslenme

Çok seyahat eden biriyseniz ve bu yoğun tempoda sağlıklı beslenmenin sizin için imkansız olduğunu düşünüyorsanız kafanızdaki soru işaretlerini giderecek bir yazıyla karşı karşıyasınız...

beslenme

Hayatının büyük bir çoğunluğu havaalanlarında geçirenler için sağlıklı beslenmek düşünüldüğü kadar zor değil! Çünkü gerek terminallerde gerekse havaalanlarında artık çeşitler oldukça zengin ve 1 paket cips veya meyveli sodadan çok daha fazla alternatifiniz mevcut. Havaalanında bulabileceğiniz çeşitler, tıpkı bir alışveriş merkezinde bulabileceğiniz çeşitler kadar bol. Bu anlamda ilk yapmanız gereken şey, derin bir nefes almak ve hangi çeşitlerin var olduğunu görebilmek için kısa bir tur atmak. Unutmayın, ilk gördüğünüz seçeneği tercih etmek zorunda değilsiniz! Belki 10 adım sonra hem damak tadınıza hem de sağlıklı beslenme tarzınıza hitap edebilecek, size daha uygun bir alternatifle karşılaşabilirsiniz.Kahvaltı için:

Sabahın erken saatlerinde havaalanında bekliyorsunuz ve maalesef mükellef bir ev kahvaltısından oldukça uzaktasınız. Bunu dert etmenize hiç gerek yok; çünkü hala sizi gün boyu zinde tutacak alternatifleriniz mevcut! Küçük bir kutu probiyotik yoğurt, 1 kutu süt, taze meyve veya taze sıkılmış meyve suyu, çoğunlukla peynir ve bol yeşillikli soğuk sandviç seçenekleri veya mümkünse beyaz peynirle yapılmış lezzetli bir tost ile hem formunuzu hem de enerjinizi koruyabilirsiniz. Yağlı poğaça veya kek gibi seçenekleri aklınızdan tamamen çıkartın ve enerjinizi düşürmelerine izin vermeyin.Öğle veya Akşam yemeği için;

Elbette ki bu öğündeki alternatifleriniz kahvaltı öğünü kadar sınırlı değil. Dilerseniz kendi sandviçinizi kendiniz hazırlayacağınız restoranlardan; et/peynir/tavuk veya ton balığı tercih ederek içerisine bol yeşillik ilave ettirebilir veya önceden hazırlanmış sandviçlerden tercih edebilirsiniz. Sandviç tercihinde gereksiz kalori alımından kaçınmak için sos ve yağ ilave ettirmemeye özen gösterin. Öğününüzün sizi tok tutması için yiyeceğinizin yanına 1 bardak ayran veya 1 şişe sade soda tercih edebilirsiniz; ancak hem yolculuğunuzda sizde şişkinlik yaratmaması hem de yüksek kalori alımından kaçınmak için gazlı içeceklerden kaçınmaya dikkat edin. Etrafınızda sadece fast-food mekanları mı var? Durum o kadar da vahim değil, dilerseniz bu markaların ızgara salata çeşitlerinden tüketebilir veya canınız biraz kaçamak yapmak istiyorsa; 1 adet hamburger veya 2 dilim bol sebzeli pizza tüketerek elinizdeki seçeneklerden en sağlıklı alternatifi oluşturabilirsiniz. Bu tür yerlerde dikkat etmeniz gereken en önemli şey; büyük patates kızartmalarına, promosyon tavuk kanatlarına, kremalı soslara ve ekstra yağlı peynir ilavelerine kanmamanız olacaktır.Atıştırmalıklar;

Elbette ki buradaki en sağlıklı durum; havaalanına gitmeden önce kendinize çiğ badem/fındık, ceviz gibi kuruyemişlerin ve kuru meyvelerin veya küçük yoğurt ve taze meyvelerin olduğu bir beslenme çantası hazırlamak. Ancak böyle bir şey hazırlamaya vaktiniz yoksa; light krakerler, paketli kuruyemişler, susamsız çubuk kraker veya süt sizin için harika tercihler olabilir. Aman dikkat; rengarenk cips paketlerinden ve bol kalorili çikolata ve şekerlerden uzak durmayı ihmal etmeyin. Yolculuklarda en sık yapılan su içmenin ihmal edilmesidir. Yolculuk boyunca ödem ve şişkinlik problemlerinden olabildiğince uzak durmak için bol su içmeyi unutmayın. Olası şişkinlik problemlerinizi; kiraz saplı çay, rezene çayı, yeşil çay, beyaz çay gibi poşet çay alternatiflerini çantanızda bulundurarak çözebilirsiniz.

« tüm yazıları
Soru Sor
2403
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.