Mahmure

Uzmanlar

Ebru Ünal

Adet Döneminiz Tüm Aile İçin ‘Kabus’ Oluyorsa!

Adet Döneminiz Tüm Aile İçin ‘Kabus’ Oluyorsa!

Kadınların psikolojisi tüm aileyi etkiler. Eğer siz mutlu ve neşeliyseniz aileniz de mutludur ama eğer gerginseniz evdeki kimsenin tadı olmaz.

Güncellenme tarihi: 29.07.2016
adet

Kadınların psikolojisi tüm aileyi etkiler. Eğer siz mutlu ve neşeliyseniz aileniz de mutludur ama eğer gerginseniz evdeki kimsenin tadı olmaz. Kadınların ayın başında ve ayın sonunda olan ruhsal değişiklikleri bir çok komedi programında dahi kulanılmıştır. Komik olarak görünse de için çok sıkıntılı olan premenstruel sendrom ve başetme yöntemleri hakkında size bilgilendirmek istiyorum.

Adet dönemi öncesi olan bu duygusal değişikliklere premenstrual sendrom denir. Genellikle 25 yaşından sonra başlayan bu hastalığı birçok kadın hafif düzeyde yaşar ve bu sorun ile başedebilir. Fakat bir çok kadın da orta ve ağır şiddette yaşamakta, bu dönemde hem kendilerine zarar vermekte hem de istemeseler de çevresindekilere bu dönemi hissettirmektedir.

Bu hastalıkta vücutta değişiklikler olduğu gibi duygusal durumda da ciddi değişiklikler olur. Bunlardan bazıları şişkinlik, yorgunluk hissi, sinirlilik ve endişeli olmak adet öncesi sendromun en sık görülen belirtileridir. Diğer belirtileri ise duygusal dalgalanmalar, mutsuz ve umutsuz hissetmek ve çok fazla ağlamak, normalden daha fazla yemek veya bazı şeylere karşı yeme isteğinin artması, dikkat toplamada zorlanma, şişkinlik, fazla uyuma veya uyumada zorluk yaşamak, meme hassasiyeti veya şişkinliği ve baş ağrılarıdır.
Eğer bu belirtiler ciddi seviyede olursa kadın iş, okul veya arkadaş ve aile çevresi ile sorun yaşar.

Rahatsızlığın tanısında kullanılan herhangi bir test yoktur. Adet kanaması başlamadan bir veya iki hafta önce bu belirtiler başlıyor ve adet sırasında veya sonrasında geçiyorsa , hem vücudunuzu hem de duygusal durumunuzu etkiliyorsa sizde de premenstruel sendrom var demektir. Bu durumda yaşadıklarınız ile ilgili kendinizi suçlamayın ve bunu bir hastalık olarak kabul edip kontrol etmeye odaklanın.

Kendinizi daha iyi hissetmeniz için yapabileceğiniz basit şeyler var. Sık duyduğunuzu biliyorum fakat egzersiz yapmak vücutta çok şeye iyi geldiği gibi üzüntü ve endişelerinizi de azaltır. En basit, ucuz ve uygulanması kolay olan egzersiz ise yürüyüştür. Bu nedenle günde 30 dakika tempolu yürümek size iyi gelecektir.

Bu dönemde rahatlamak için kendinize uygun bir yöntem seçin. Mesela pilates, yoga gibi egzersizler yapabilirsiniz. Yemeklerde kullandığınız tuzu azaltın ve porsiyonlarınızı küçültün. Bu dönemde özellikle kafein tüketimini azaltın.

Ağrılarınız varsa veya baş ağrınız oluyorsa ibuprofen türevi ağrı kesicileri (eğer allerjiniz yoksa) kullanın. Premenstrual sendromu azaltacak bazı herballer ve vitaminler olduğunu duymuş olabilirsiniz. Özellikle B6 vitamini bu sendroma iyi geldiği gösterilmiştir.

Basit uygulamalar ile şikayetlerinizi kontrol altına alamıyorsanız doktorunuz size antidepresan veya doğum kontrol hapı vererek hastalığı tedavi edebilir. Premenstrüel sendrom hayat kalitenizi düşürüyorsa, hiç düşünmeden tedavi seçeneklerini değerlendirmenizi öneririm .

« tüm yazıları
Soru Sor
3599
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.