Mahmure

Uzmanlar

Ayça Kaya

Sağlık için spor!

Sağlık için spor!

Teknolojinin hayatımıza sonuna kadar girdiği bu günlerde herkesin hayali yattığı yerde zayıflamak!

spor

Hem yiyelim hem hareket etmeyelim hem de ince ve güzel olalım istiyoruz. Kilo aldığımızı fark edince kendimizi kamplarına kapatıyoruz. Son derece lüx merkezlerde spor yapıp, havuza girip spa larda vakit geçirip, üstelik bazen oralardan kilo alarak geri dönüyoruz. Sizin için hazırlanan menülerin kalorileri hesaplanmış ve yoğun spora rağmen neler oluyor da kilo vermek bu kadar zorlaştı. Çok değil bundan sadece 10 yıl önce çocuklarımız okula yürüyerek gidiyordu bizler faturalarımızı yatırmak için çarşıda bir saat vakit geçiriyorduk. Şimdilerde çocuklar kapı önünden okul önüne kadar gidiyor , faturalarımız her ay otomatik ödeniyor. Hayatımız çok hareketsiz, durum böyle olunca kilo almak kaçınılmaz aslında. Durum böyle olunca hayatımızı daha aktif yapmak için yollar aramaya başladık.

Günümüzde bir çok hastalığın tedavisinin bir parçası olarak düzenli egzersiz tavsiye edilmektedir. İlaç tedavisinin yanı sıra kişiye özel seçilmiş doğru egzersiz yapan kişilerde hastalık seyri olumluya daha hızlı gitmektedir. Kişinin psikolojik olarak rahatlaması ve olumlu düşünme yeteneğinin artması da egzersizin faydaları arasındadır.

Kişisel olarak oluşturmakta en zorlandığımız kısım egzersize başlama zamanıdır. Genel olarak erteleme eğilimindeyizdir. Bugün hafta sonu, pazartesi mutlaka spora başlayacağım; sabah kalkamadım akşam yaparım gibi sudan mazeretlerle egzersiz zamanı ötelenmektedir. Kendiniz için her fırsatı değerlendirin, asansör yerine merdiven kullanın, çarşı pazar işlerinizi kendiniz üstlenin, spor salonuna yazıldıysanız kullanın, hiçbir yere gidemiyorsanız evde kendi başınıza nasıl egzersiz yapabileceğinizi öğrenin. En basit ve ekonomik yöntem yürüyüş yapmaktır. Düzenli yürüyüşlerinize karın ve bel egzersizlerinizi ekleyin.

Egzersiz; fiziksel ve ruhsal stresle baş etmenin gücünü arttıran en etkili yöntemdir.Araştırmalar egzersize başlamakta, fizyolojik ve psikolojik olarak başlarda güçlük çekilse de yorgunluğun azaldığını ve egzersiz kapasitesinin giderek arttığını göstermektedir. Her ne kadar yorgunluk yani hareket isteksizliği ile egzersiz yani hareket tezat kavramlar olsa da, yavaş tempolarla başlanan ve kademeli olarak haftada üç saate kadar arttırılan yürüyüş, yüzme gibi egzersizlerin sonucunda kişilerde gözlenen sonuçlar olumlu olabilmektedir. Örneğin; düzenli egzersiz sırasında kişiye mutluluk hissi veren endorfin hormonunun salgılanması artar ve bu hormon stresin neden olduğu yıpratıcı etkileri azaltmaya yardımcı olur. Böylece kişinin stresli bir olay sırasında, verdiği olumsuz ani tepkiler azalır. Egzersiz sırasında nefes alıp vermede iyi etkiyi olumlu yönde arttırır. Egzersizin sağladığı rahatlama hissi sayesinde kişi daha dingin ve mantıklı düşünme yetisi kazanır. Kan dolaşımının artmasıyla organlara daha fazla oksijen taşınır, toksinler atılır, vücut fonksiyonları rahatlar.

Yorgunken yapmak istemeseniz bile yarım saatlik hafif bir egzersiz size ağrı kesiciden daha etkili bir ilaç olabilir. Egzersiz doğal doping etkisiyle ve yorgunlukla başa çıkmada yanınıza alabileceğiniz en iyi dosttur.

« tüm yazıları
Soru Sor
3128
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.