Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Yürüyün, daha çok yürüyün

Yürüyün, daha çok yürüyün

Sağlıklı yaşam için yürüyüş, en yararlı spor aktivitesi olarak görülüyor.

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Remzi Önder, "normal insanlar için en yararlı spor aktivitesi yürüyüştür" dedi.

Haftada en az beş gün 40-50 dakika olacak şekilde ve belli bir tempoda yürüyüş yapılması gerektiğine değinen Prof. Dr. Önder, herhangi bir spor dalına başlamadan önce mutlaka hekime danışılmasını da önerdi.

Profesyonel sporcuların bile yıl içinde defalarca kontrolden geçmesine rağmen ağır fiziksel aktivitelerde ani ölümlerle karşılaşabildiğine dikkat çeken Prof. Dr. Önder, "kalp hastaları ve by-pass ameliyatı geçiren hastalar da yürüyüş yapabilir" dedi.

Koroner by-pass'lı hastalar dikkat!

Koroner by-pass'lı hastaların yürüyüş yaparken dilaltı haplarını mutlaka yanlarında taşıması gerektiğini de vurgulayan Önder, "bu hastalar yürürken kendilerini yormamalıdır. Bunun ölçüsü de terlemeyecek ve nefes nefese kalmayacak şekilde yürümektir" yorumunda bulundu.

Yağmurlu havalarda, rüzgara karşı ve dolu mideyle spor yapılmaması gerektiğini de belirten Prof. Dr. Önder, "tokken spor yapılmamalıdır. Spor yapmak için yemeğin üzerinden en az bir saat geçmesini beklemeliyiz. Ayrıca yağmurlu havalarda ve rüzgara karşı da yürüyüş yapmak zararlıdır. Aksi takdirde kalp spazmı ve kalp krizi gibi tehlikeler ortaya çıkabilir" dedi.
852
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.