Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Strese karşı vitamin

Strese karşı vitamin

İşleriniz ne kadar yoğun olursa olsun, arada bir mola verip sağlıklı bir şeyler yiyin.

Anti stres minerali:

Magnezyum

Vücut zayıf düştüğünde, sinirleri besleyen vitaminlere ihtiyaç duyar. Fakat bilinçli bir beslenme ile enerji depolarını tekrar doldurmak mümkün. Bunun için bolca sebze ve meyve, ayrıca süt ürünleri, patates, makarna ve kepek ekmeği tüketmek gerekir. Stres yüklü organizmaya en fazla yarar sağlayan madde ise magnezyum. Noradrenalin ve adrenalin gibi stres hormonlarının üretimi için gerekli olan magnezyum, aynı zamanda hassas ve sinirli bünyelere karşı bu hormonların üretimini de hızlandırıyor. Magnezyum; vücuttaki 300' den fazla hormonu harekete geçirerek, kalp ve kas gücünü kontrol altına alıyor. Magnezyum daha çok kepek ürünlerinde, fındık, badem, çekirdek (kabak) ve muzda bulunuyor. Fazla stresli bir döneme girildiğinde ise eczanelerde satılan magnezyum takviyelerinden de yararlanmak mümkün. Günlük miktar 350 miligram.

Düşünme gücünü artırmak

Beyin hücreleri için en önemli gıdalardan biri; beyin, sinir ve kas hücrelerini anında enerji ile dolduran karbonhidrat. Bunun yanı sıra şeker de beyinde etkisini çabuk gösteren besinler arasında yer alıyor. Ama tabii şeker tüketimi konusunda çok dikkatli olmak gerekiyor. Çünkü şeker; kan şekerinin bir anda yükselip, bir anda düşmesine sebep oluyor. Bu nedenle kana biraz daha uzun bir sürede karışan karbonhidratları tercih etmek gerekiyor. Tahıl, patates, baklagiller ve sebze bol karbonhidrat ihtiva eden besinler arasında bulunuyor.

Atıştırmalık vitamin

En sağlıklı beslenme biçimi günde beş kez meyve veya sebze yemektir. Meyve ve sebzelerin ihtiva ettikleri birçok vitamin ve mineral sayesinde vücudun savunma gücü artıyor. Özellikle stres altında olan kişi, hücrelere zarar veren radikaller ürettiğinden, bağışıklık sistemi de büyük ölçüde zarar görüyor. Havuçlardaki beta karoten, portakaldaki C vitamini, buğday yağında bulunan E vitamini zararlı radikallere karşı etkili. Ayrıca bir bardak sebze veya meyve suyu da bir öğün yerine geçiyor. Bunların yanı sıra fındık, fıstık veya ceviz de atıştırmak için ideal. İçerdikleri B vitaminleri sayesinde sinirler gevşeyip rahatlıyor.

Çay ve su ile gelen zindelik

Çoğu iş yerinde kahve hala revaçta. Fakat günde iki fincandan fazla içmemek gerekiyor. Çünkü fazla kafein, sinirleri yıpratıyor. Kahve yerine bitki çaylarını tercih edebilirsiniz.

(Ailem ve Ben)
633
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.