Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Soğuk havalarda ne yiyeceğiz?

Soğuk havalarda ne yiyeceğiz?

Soğuk havalarla birlikte hastalıklar da artıyor. Hastalıklara dayanmamızın en önemli yolu dengeli ve sağlıklı beslenmek.

Soğuk algınlığı, grip, bronşit gibi birçok hastalığın görülme sıklığı soğuk havalarda artıyor. Soğuk havaları sağlıklı geçirebilmeniz için bağışıklık sisteminizi güçlendirmeniz büyük önem taşıyor.

Bağışıklık sistemimizi güçlendirmemizin en etkin yolu da yeterli ve dengeli beslenmekten geçiyor. Peki soğuk havalarda ne tür besinleri, ne miktarda tüketmeniz gerekiyor? Memorial Hastanesi Diyet Hizmetleri Yöneticisi Dyt. Seçil Kenar bu sorunun yanıtını verdi.

Özellikle aktif ve güçlü bir savunma mekanizmasının temelinde yeterli ve dengeli beslenme yatıyor. Bunun yanında özellikle bakterilere karşı savaşan savunma hücrelerine nüfus eden ve vücudu zararlı maddelere karşı koruyan C vitamini tüketimine dikkat etmek gerekiyor.

Portakal, mandalina, limon, greyfurt gibi narenciyeler, yeşil biber, marul gibi koyu yeşil yapraklı besinler, kırmızı meyve ve sebzelerde yoğun miktarda bulunan C vitaminini yeterli miktarda almak için günde 5-9 porsiyon sebze ve meyve tüketmemiz gerekiyor. Soğuk havalarda C vitamininin yanı sıra vücuttan toksinlerin (zararlı maddelerin) atılmasını, vücutta bazı enzimleri arttırıp savunma mekanizmasını güçlenmesini sağlayan diğer antioksidanlara da ihtiyaç vardır.

Bir antioksidan olan ve kaynakları süt, peynir, balık yağı, yumurta, havuç, kabak, patates, kayısı, ıspanak gibi sarı, turuncu renkli sebze ve meyveler olan A Vitamininin de tüketimine özen gösterilmelidir.

Bunun yanında mısır, kurubaklagiller, bitkisel sıvı yağlar, yeşil yapraklı sebzelerin içerisinde bulunan E vitamini de bir antioksidandır, vücudun bağışıklık sisteminin artmasında etkendir.

Deniz ürünleri, buğday ürünleri, susam, badem gibi yağlı tohumlarda bol miktarda bulunan çinko (Zn), süt ve süt ürünleri, et, deniz ürünleri, mantar gibi besinlerde bulunan selenyum da birer antioksidandır ve dengeli - yeterli bir beslenme ile düzenli tüketilmelidirler.

Ayrıca önemi son zamanlarda giderek artan deniz ürünleri, yağlı tohumlarda bulunan omega-3 yağ asitleri de bağışıklık sistemimiz için önemlidir. Haftada 2-3 kez mutlaka düzenli balık tüketilmelidir.

Antioksidan besinlerin düzenli tüketiminin yanında zararlı besinlerin vücuttan atılmasını sağlamak amacıyla günde 8-10 bardak su içmek gerekmektedir. Ayrıca aşırı yağ tüketimi vücuttaki bağışıklık sistemini olumsuz etkiler, fazla ağırlık artışına sebep olur. Gereksiz yağ tüketiminden kaçınmalı; katı yağları ve etin yağlı kısımlarını tüketmemeliyiz.

Soğuk havalarda yapılan en önemli hatalardan biri de hastalıklardan korunmak amacıyla doktora danışmadan vitamin ve mineral tabletlerinin tüketilmesidir.

Düzenli ve dengeli beslenildiği durumlarda, bireyin özel bir hastalık durumu yoksa, besinlerde günlük ihtiyacımıza yetecek kadar vitamin-mineral alırız. Bu tabletlerin bilinçsiz kullanımı kansızlık, böbrek taş hastalıkları, baş ağrısı, saç dökülmeleri ve bulantı gibi pek çok yan etkiye yol açar.
846
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.