Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Selülitten kurtulma yolları!

Selülitten kurtulma yolları!

Çoğu kadının korkulu rüyası olan selülit yaz aylarında da başa bela oluyor. Sağlıklı beslenme diyetiyle ve bu önerilere dikkat ederek onlardan kurtulabilirsiniz.

Selülitten kurtulmak için bol su içilmesini tavsiye eden Beslenme Uzmanı Fatmagül Yılmaz, dengeli ve sağlıklı beslenerek uygulanan diyet sonucunda selülitin yok olacağını anlatıyor.

Derinin alt tabakasında, yağ dokusunun çevresinde oluşan ve derinin üstünde pütürlü görüntüye neden olan selülit, bütün kadınların korkulu rüyası. Kalıtım, hormonal yapı, duruş bozukluğu ya da stres gibi pek çok nedenden kaynaklanan selülitin ortaya çıkmasını engellemek için öncelikle beslenme alışkanlığını değiştirmek gerekiyor.

Beslenme Uzmanı Fatmagül Yılmaz, bilinenin aksine zayıflamanın var olan selülitin yok olmasına yardımcı olmadığını belirterek, "Yalnızca dengeli ve sağlıklı beslenerek uygulanan bir diyet selülit seviyesinin artmasını engeller. Bu nedenle asla düşük kalorili şok diyetler uygulanmamalı. Unutmamak gerekir ki zayıf insanlarda da selülit oluşabilir ve hızlı kilo alıp vermek selüliti tetikleyici etkendir" diyor.

Selülitten korunmak için bol su tüketmek gerektiğini söyleyen Yılmaz, "Günde en az 2 litre su tüketimi selülitin oluşumunu engellemek için çok önemli. Ayrıca güne başlarken içilen su bağırsak hareketlerinin başlamasına yardımcı olacaktır. İçilen suyun ısısı o kadar önemli değildir" diye konuşuyor. Yemeği çok iyi çiğneyin diyen Yılmaz, selülitten korunmak için yemek yerken dikkat edilmesi gerekenleri ise şöyle sıralıyor: "Yemeğinizi çok iyi çiğneyin. Bunu yaparsanız doyduğunuzu daha iyi anlar, fazla kaçırma riskini engellemiş olursunuz."

Lenf dolaşımını hareketlendirebilmek için selülit oluşması muhtemel bölgeye masaj yapılması çok iyi gelir. Düzenli spor yapmak selülite engel olmanın yanı sıra formunuzu korumada da yardımcı olur. Sebze ve meyve tüketimine özen gösterin. Kabuklu yenebilecek meyveleri daha çok kabuklu tüketin. Her zaman beyaz ekmek yerine kepek, çavdar veya yulaf ekmeğini tercih edin."

"Peki selülitten korunmak için nelerden kaçınmak gerekiyor?"

Bu sorunun cevabını ise Yılmaz şöyle veriyor: "Vücuttaki tuz miktarının çok yüksek olmamasına dikkat etmek gerekir. Bu nedenle içinde iyonize sodyum olduğu için soda ya da maden suyu tüketiminize dikkat etmek gerekiyor. Konserve ya da salamura besinler, turşu yada kuruyemiş gibi yüksek miktarda tuz ihtiva eden besinlerden de uzak durmak selülitle mücadelede önemli.

Alkol ve sigara pek çok hastalığın tetikleyicisi olduğu gibi selülite de davetiye çıkarır. Çay, kahve, kola ve kolalı içecekler, hazır meyve sularının tüketiminden mümkün olduğunca kaçınılmalı. Yine aynı şekilde çok fazla yağ ve şeker ihtiva eden hamur işi, pasta, kurabiye, çikolata gibi besinlerden de uzak durmak gerekiyor.
840
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.