Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Sağlıklı ve lezzetli; Kahve!

Sağlıklı ve lezzetli; Kahve!

Sabahları kahve içmeden uyanamayanlardan mısınız, ya da belki yemeklerden sonra kahve keyfi yapmadan işinizin başına dönemiyorsunuz. Aslında kendinize faydalı bir şey yapıyorsunuz, zira kahve başta diyabet olmak üzere bir çok şeye faydalı. Tabii kararında kullanıldığında...

Güncellenme tarihi: 06.03.2014

Kahve, sabahları seni kendine getirmekten daha fazlasını yapar; aynı zamanda şaşırtıcı derecede faydalıdır. Üstelik bazı tariflere de çok yakışır! Yeşil çay çok şöhretli olabilir fakat yaşlanmaya karşı koruyucu antioksidanların vazgeçilmez kaynağı olan başka bir sıcak içeceğimiz daha var: Kahve! Demlediğin çekirdekler (aslında onlar kahve ağacının meyvesi), çayda ve diğer bitkisel kaynaklı çikolata, şarap gibi yiyecek ve içeceklerde bulunan türden besin öğelerini içinde bulundurur.

Her fincanda sağlık

Yapılan araştırmalar kahvenin zihinsel çöküş, bazı kanser türleri, Parkinson, yüksek tansiyon ve hatta fazla kilo probleminde yardımcı etkisi olduğunu gösteriyor. Archives of Hnternal Medicine'da yayımlanan araştırmanın sonucu, gün içinde fincanına her kahve dolduruşunda (kafeinli ya da kafeinsiz) diyabet riskini yüzde yedi oranında engellediğini söylüyor. Başka bir çalışmaya göre, her gün iki ya da üç fincan kahve içmek, kalp rahatshzlıkları riskini yüzde 21 oranında düşürüyor.



Virginia'daki Bayou Bakery Coffee Bar Eatery'nin sahibi Şef David Guas, kahvenin hem tatlılara hem de baharatlı yemeklere zengin ve topraksı bir lezzet verdiğini söylüyor: "özellikle çikolata, kırmızı meyveler, yaban mersini, limon ve güçlü tada sahip ceviz gibi kuru yemişlerle hazırlanan tariflerde çok iyi sonuç verir." Başarılı bir sonuç almak için yoğun kıvamda hazırlanmış kahveyi bitmiş tarife ekle. En iyisi normalin yarısı kadar su ile hazırlanarak demlenmiş koyu kahvedir. Eğer hamura ekleyeceksen, önce oda ısısında soğumaya bırak. Kümes hayvanları veya biftek için öğütülmüş kahve çekirdekleri kullanabilirsin.

Sağlığa olan bütün faydalarına rağmen demlenmiş kahveyi kararında içmek en doğrusu

Philadelphia'daki Drexel Üniversitesi Hemşirelik ve Sağlık Yüksekokulu'ndan Yardımcı öğretim üyesi Nyree Dardarian, "Kahve doğal bir uyarıcı olduğundan çok içildiğinde baş ağrısı yapabilir, kalp ritmini hızlandırabilir ya da uykusuzluğa sebep olabilir"diyor. Dardarian, günlük miktarı dört fincanla (her biri 180 ml) sınırlamanı ve son fincanı yatmadan en az dört saat önce içmeni öneriyor.

Farklı tatlar ekle!

The Journal of Nutrition'da yayımlanan bir araştırma, kahveye krema ya da şeker eklemenin gereksiz yere kalori almak olduğunu ve antioksidanların kana karışmasını geciktireceğini belirtiyor. Kahveye baharatlarla karıştır ve sonra her zamanki gibi demleyerek içmeyi dene.

19022
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.