Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Sağlıklı olmayı hak edin!

Sağlıklı olmayı hak edin!

Yoğun bir tempoda çalışıp, günlük hayatın dayattığı sağlıksız seçimleri reddedip, sağlıklı beslenmek isteyenler. Bu haber tam sizlik.

Günümüzün en önemli konusu sağlık... Hormonlu gıdalar, sigara, hava kirliliği gibi sağlığımızı kötü etkileyen durumlarla her gün iç içe yaşıyoruz ve bunlara maruz kalmamak, uzun, sağlıklı bir hayat sürebilmek için, sağlığımızı kötü etkileyecek faktörlerden uzak durmaya çalışıyoruz. Örneğin sigara içiyorsak sigarayı bırakıyoruz, fast food yememeye özen gösteriyoruz, olabildiğince hormonsuz mevsim meyve ve sebzelerini yiyoruz, diş ve cilt sağlığımıza dikkat ediyoruz... Tıbbın her geçen gün ilerlemesi de sağlığımıza dikkat etmemize yardımcı oluyor. Peki sağlıklı olmayı en kolay nasıl elde edebiliriz? İşte size sağlıklı olmanın en önemli 6 kuralı...

1- Günde 3 öğün yemek yiyin

Vücudumuz, gün içerisinde enerjiye ihtiyaç duyuyor ve ona bunu yeterli bir biçimde sağlamazsak kendisini daha az kalori yakmaya zorluyor. Hatta bazen bu enerjiyi kas dokusundan sağlamaya çalışarak, kas kaybetmemize neden oluyor. Yani kahvaltıyı ya da öğle yemeğini atlayarak kilo kaybedeceğinize inanıyorsanız bir kere daha düşünmenizde fayda var. Sofraya oturup yemek yiyemeyenler öğün saatlerinde kepekli bisküvi, meyveli yoğurt, kuru meyve, fındık ve ceviz gibi besinler atıştırabilir.

2- Vitamin hapları kullanın

Eğer düzenli besleniyor ve bünyen için gerekli tüm yiyecekleri tüketiyorsan, kendini yetersiz beslenmeden kaynaklanan hastalıklardan koruyorsun demektir. Ama kanser ve kalp hastalıklarından korunmak için uzmanın tavsiye edeceği şekilde bir multi vitamin hapı alabilirsin. Ancak doktor tavsiyesi olmadan vitamin haplarına boğulmanın çoğu zaman pek faydası olmuyor.

3- Yatmadan önce yüzünüzü temizleyin

Makyajla uyumak, özellikle yağlı ve yağlı olmaya eğilimli ciltler için son derece sakıncalı. Cildin hava almasına engel olan fondotenle uyumak, siyah ve beyaz noktaların başta gelen nedeni. Göz makyajını temizlememek de, göz çevresinde görülen küçük kist benzeri beyaz yağ noktalarına ve göz altı torbalarına neden oluyor. Göz enfeksiyonları da makyaj temizlemeden uyumak nedeniyle karşılaşılabilecek sorunlardan. Bu tip sorunlarla karşılaşmamak için makyajını eve gelir gelmez çıkarmalısın.

4- Günde 8 bardak su için

Bazı kişiler günde 8 bardak su içerek ciltlerinin daha iyi göründüğünü, migren ve eklem ağrılarının da hafiflediğini belirtiyorlar. Yapılan araştırmalar yetişkinlerin gün de 6 - 7 bardak su ya da başka bir sıvı almasının yeterli olduğunu gösteriyor.

5- Her yemekten sonra diş ipi kullanın

Maalesef hiçbir diş fırçası klasik diş ipinin yerini tutamıyor. Çünkü diş ipi fırçanın ulaşamadığı yerlere girerek zararlı bakterilerin üremesine neden olan yiyecek artıklarını temizliyor. Uzmanlar haftada 3 ya da 4 kez dişipiyle dişleri temizlemenin gerekli olduğunu belirtiyor. Diş ipini özellikle gece yatmadan önce kullanırsan, gece boyunca ağzının temiz kalmasını sağlayabilirsin.

6-Günde 5 porsiyon meyve ve sebze yiyin

Meyve ve sebze ağırlıklı beslenmenin kanserden korunmak için etkili bir strateji olduğu artık iyice biliniyor. Günde 5 porsiyon meyve ve sebze tüketmek için bazı alışkanlıklarını değiştirmen yeterli.
1598
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.