Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Sağlıklı beslen, diyabeti unut

Sağlıklı beslen, diyabeti unut

Diyabetten kaçınmak için öğün başına 500 kaloriden fazla alınmaması gerekiyor.

Görülme sıklığı hızla artan, kalp krizi ve uzuv kaybına yol açan diyabete karşı, çocukluktan başlayarak sağlıklı beslenme ve egzersiz şart. En büyük düşman ise fast food ve kolalı içecekler.

Kazalardan sonra en çok uzuv kaybına yol açan, 240 milyon kişiyi etkileyen, 2025'ten itibaren 360 milyon insanı etkileyeceği düşünülen hastalık diyabet.

Antalya'da düzenlenen 'diyabet' konulu uluslararası kongreye katılan bilim insanları hastalığın yaygınlaştığını anlatıp, hükümetler düzeyinde etkin önlemler alınması çağrısında bulundu.

Diyabet ve obezite kol kola
Diyabet konusunda dünyada duayen kabul edilen İtalyan bilim adamı, Perugia Üniversitesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı'ndan Prof. Dr. Geremia B. Bolli "Diyabet ve obezite kol kola girdi ve yeni bir hastalık oldu: Diyabezite..." dedi.

Prof. Dr. Bolli, diyabetin iyi kontrol edilmemesi halinde, kalp krizi vakaları ve uzuv kayıplarının arttığını açıkladı ve şunları söyledi:

"İnsülin sözcüğü hastaları endişeye sevk ediyor. Daha etkili bir tedavi için modern görüş, insüline daha erken başlandığında etkin bir tedavi sağlandığıdır. Ayrıca çocukların küçük yaşlarda beslenme konusunda iyi eğitilmesi, fiziksel egzersizlerin ön plana çıkarılması gerekli. Öğün başına çocuklar 250, yetişkinler 500 kaloriden fazla almamalı."

1257
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.