Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Ramazanda uyku düzeni

Ramazanda uyku düzeni

Ramazanda ortaya çıkan uyku bozukluklarını en az düzeye indirmek için Uz. Dr. Abdullah Özkardeş önerilerde bulundu...

Güncellenme tarihi: 19.07.2013

Ramazan'da uyku düzeni bozukluğu hırçınlık yapıyor!

Ramazan ayında oruç tutan kişilerde uykunun zamanlaması ve süresi önemli değişikler gösterdiği için, bu ayda uyku sorunları daha çok ortaya çıkıyor.  Sahur ve iftar saatleri yemek zamanlarını değiştirmesinin yanı sıra, uyku düzenlerini de etkiliyor. Ramazan ayında kişilerin uykuya dalma süreleri uzuyor ve toplam uyku süresi azalıyor. Gece uykusunda olan bu değişiklikler de kişinin sabahları yorgun ve dinlenmemiş olarak uyanmasına neden oluyor. Bu durum, gün içerisinde uyuklamalar, dikkat ve konsantrasyon bozuklukları gibi sorunlara yol açabiliyor.

Ramazan'da uyku düzeni için sahurdan sonra en az iki saat uyku, güne dinç başlamanıza yardımcı oluyor!

Ramazan'da tüketilen besinler ve içecekler de, uyku düzeni üzerinde etkili. Gün içinde dinç olabilmek için sahur ve iftarda, çay ve kahve tüketen kişilerde; sinirlilik, endişe ve hırçınlık gibi şikayetler ortaya çıkıyor.

5544
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.