Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Öfke sizi değil, siz onu yönetin!

Öfke sizi değil, siz onu yönetin!

Arkadaşınız, kardeşiniz, sokaktaki adam, şehir trafiği öfkenizin sebebi olabilir. Kontrol edebiliyorsanız öfke nöbeti çabucak geçecektir. Nasıl mı?..

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Öfke uygun ifade edildiğinde, son derece sağlıklı ve doğal bir duygu. Ancak kontrolden çıkıp da yıkıcı hale dönüşürse kişisel ilişkilerde ve genel yaşam kalitesinde sorunlara yol açıyor. Arkadaşınız, anneniz, kardeşiniz, sokaktaki adam, öğretmeniniz gibi belli bir insana öfkelenebileceğiniz gibi; trafik sıkışıklığı, iptal edilen bir randevu gibi bir olaya da öfkelenebilirsiniz. Öfkelenmenizden kendi kişisel kuruntularınız sorumlu olabileceği gibi, daha önceden başınızdan geçmiş ve sizi öfkelendirmiş bazı olayların anıları da sorumlu olabilir. Neden ne olursa olsun öfkenizi kontrol edebilirsiniz. Nasıl mı? İşte yapmanız gerekenlerin listesi: Öfkeyi kontrol o kadar da zor olmasa gerek! İşte öfke kontrolü ve beden diline ilişkin iki foto galeri. Tıklayın! Düşünme tarzınızı değiştirin: Kızgın olduğunuzda genellikle düşünceleriniz gerçeği yansıtmaktan çok, olayların abartılmış ve çarpıtılmış bir şekilde algılandığını yansıtır. Bu tür düşünceleri fark edin ve yerine daha mantıklı olanları yerleştirin. Örneğin; kendi kendinize "Eyvah! Şimdi her şey mahvoldu!" gibi bir şey söylemek yerine, "Evet, çok can sıkıcı! Neden kızdığımı çok iyi anlıyorum. Ama dünyanın sonu değil ve buna kızmam, bu olayı olmamış hale getirmeyecek." diyebilirsiniz. Sözcüklere dikkat: Farkında olmadan çok sık kullandığımız ve bizi kızgınlık duygularına hazırlayan, "asla!" ya da "her zaman!" gibi sözcükleri zihninizde yakalamaya çalışın. "Bu asansör asla çalışmaz!" ya da "Zaten her zaman telefon etmeyi unutursun!" gibi cümleler hatalı cümlelerdir ve kızgınlık duygunuzda haklı olduğunuzu düşünmenize yol açar. Örneğin, randevularına sürekli olarak geç gelen bir arkadaşınız olduğunu düşünelim. Hemen saldırmaya kalkmayın. Bunun yerine, neyi elde etmek istediğinizi, amacınızı düşünün. Sizin asıl istediğiniz arkadaşınızın randevuya sizinle aynı saatte gelmesi değil mi? Kendinize öfkelenmenin hiçbir şeyi çözmeyeceğini, kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olmayacağını, hatta daha da kötü hissedebileceğini hatırlatın. Mantık öfkeyi yener: Öfkelendiğinizi hissettiğinizde mantığınıza sığının. Sinirlendiğinizde tepki vermeden önce 5 kere nefes alıp verin ya da içinizden 10'a kadar sayın. Bu arada olaya olumlu bakma konusunda kendinizi uyarın. Hem karşınızdaki kişiyi ya da kişileri kırmamış olursunuz, hem de kendinizi öfkenin zararlı etkilerinden korumuş olursunuz. Yaşamın içindeki öfke! Foto habere gitmek için tıklayın!


357
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.