Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Nasıl kilo alınır?

Nasıl kilo alınır?

Kilo almak istemeniz yeterli değil, ayrıca buna inanmanız gerekir...

Güncellenme tarihi: 31.12.2013

Günümüzde aşırı kilodan kaynaklanan şikayetler ve buna paralel diyet formülleri artsa da azımsanmayacak derecede de kilo almak isteyen insan var. Kilo almak kilo vermekten çok daha zor bir durum. Öncelikle bu, süreç ve sabır ister.

Zayıf olma nedenleri:

* Sistemi bozukluklar, metabolizmayı hızlı çalıştıran hormonal hastalıklar, bağırsak parazitleri ve emilim bozuklukları, kilo alma korkusu, psikolojik bozukluklar ve buna bağlı iştah kesilmesi, yeme bozukluğu, kullanılan ilaçlar ve bunların etkisi, fazla fiziksel aktivite yapanlar, kanser, tüberküloz gibi zayıflatan hastalıklar ve düzensiz yemek yemek ve uzun açlık.Kilo almak isteyen kadınların kilo almak istemesi yeterli değil, ayrıca buna inanmaları da gerekir. Gerekli tahliller yaptırılıp altta yatan geçerli bir hastalık ve durum yok ise diyetisyen kontrolünde takip ve iletişim ile ayda ortalama 2 kilo olacak şekilde hedef koyulabilir. Amaç vücutta gerekli dokuları oluşturmaktır. Kilo yağ ve yağsız dokuyu arttıracak şekilde alınır. Amaç daha çok kas dokuyu arttıracak şekilde olmalı.

Sağlıklı kilo almanın yolları

* Günün en önemli öğünü olan kahvaltı muhakkak yapılmalıdır ve erken saatte yapılması kilo alımında çok önemlidir.

* Kilo almak isteyenler kesinlikle öğün atlamamalı. Düzenli beslenme ve kaliteli beslenme olmazsa kilo alımı gerçekleşmez.

* Kas dokusunun artırılması için protein ve karbonhidrat alımına dikkat etmek gerekir. Her öğüne muhakkak hem karbonhidratlı bir gıda hem yağlı hem de proteinli bir besin koymak gerekir.

* Ara öğünlerde kalori değeri ve protein değeri yüksek gıdalar tercih edilmelidir. Özellikle fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler, tost, süt, kek, taze ve kuru meyveler, ayran gibi gıdalar alınmalıdır.* Yemekle beraber alınan içecek hızlı doyuma sebep olur. Su tüketimi bile yemekten 45 dakika sonraya bırakılmalıdır.

* Baharatlar ve bazı soslar, salçalı yemekler iştah açar. Yemekleri pişirirken hipertansiyonunuz yoksa rahatlıkla kullanabilirsiniz.

* Yemeklerde bazı öğünlerde salata yerine taneli meyve kompostoları tüketebilirsiniz.* Tatlılar iştahı azaltmayacak makul miktarda tüketilmeli. Çok fazla tatlı tüketimi ana yemeklerin alımının azalmasına ve iştahın kapanmasına sebeptir.

* Çok yoğun egzersiz yapılmamalı. Bunun yerine yemekten 1 saat öncesi yapılacak 30 dakika hafif tempolu yürüyüş iştahı açar ve kalori alımınızı artırır.

* Yemekler pişirilirken besin değeri arttırılmalı. Örneğin; makarnalar peynirli, kıymalı olabilir. Kek ve pastalar fındıklı veya cevizli yapılabilir. Çorbalara kıyma, buğday, pirinç, patates, şehriye koyabilirsiniz.

7772
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.