Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Kemikler için 10 dakika güneş...

Kemikler için 10 dakika güneş...

Kemik Erimesi (Osteoporoz) D vitamini eksikliğinde daha çok görülüyor. Besinlerle çok düşük miktarlarda bulunan D vitaminini güneşten alın.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014
Vitamin aktif hale gelmeli Diyetle alınan kalsiyumun kemiklerde depo edilebilmesi bağırsaklardan emilmesi için D vitamini gerekli olurken vücudumuzun D Vitamini ihtiyacını karşılamak için de derideki D vitamininin aktif hale gelmesi gerekiyor. Besinlerle çok düşük miktarlarda bulunan D vitamininin en önemli kaynağı ise güneş ışığı. Türkiye Osteoporoz Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Merih Sarıdoğan, en önemli D vitamini kaynağının güneş olduğunu hatırlatarak, "Vücudunuzun besin kaynaklarından aldığı Kalsiyumdan yararlanmasını istiyorsanız, her gün mutlaka 10 dakika el ve ayaklarınızı direk güneşte tutun" önerisinde bulundu. Kemiklerimizin gelişmesi ve korunmasında D vitamini ve kalsiyumun çok önemli bir rolü bulunuyor. Uygun bir beslenme programı ile kemikler sağlıklı beslenebiliyor, aralıklı güneş banyosu yaparak da osteoporoz riski büyük ölçüde azaltılabiliyor. Kemikleri beslediniz peki ya bedeninizin geri kalan bölümleri...
2047
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.