Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Kalsiyum için D vitamini şart

Kalsiyum için D vitamini şart

Trabzon Doğum ve Çocuk Bakımevi Başhekimi Uzman Dr. İsmail Topal, vücutta bulunan kalsiyumun, D vitamini olmadan bir yararı olamayacağını söyledi.

Topal, kalsiyumun, kemiklerin oluşumunu ve sağlamlığını sağlayan, kalp kasları ile diğer kasların kasılmasında etkili olan ve kan pıhtılaşmasında önemli rol oynayan, vücut için zorunlu minerallerden birisi olduğunu belirti.

Kemikler onun sayesinde kalsiyum depolayabiliyor
Vücut ağırlığının yaklaşık yüzde 2'sini oluşturan ve yüzde 98'i kemiklerde bulunan kalsiyumun, süt, peynir, yoğurt gibi süt ürünleri ile karnabahar, brokoli, kurutulmuş meyveler, susam, fındık, pekmez gibi gıdalarda bulunduğunu kaydeden Topal, vücut için önemli vitaminlerden biri olan D vitamininin, bağırsaklardan kalsiyum ve fosforun emilimini sağlayarak kemiklerde kalsiyum depolanmasını sağladığını dile getirdi.

Bebeklerin büyüyüp gelişebilmesi için yeterli miktarda D vitamini ve kalsiyum ihtiyacının karşılanması gerektiğini ifade eden Topal, "D vitamini olmadan vücuttaki kalsiyumun yararı olmaz. D vitamini eksikliğinde, 'raşitizm' dediğimiz kemik zayıflığı oluşmaktadır. Özellikle bebeklerde kemiklerin ve dişlerin güçlenebilmesi için D vitamini son derece önemlidir" dedi.

En fazla ciltte üretiliyor
D vitamininin doğrudan güneş ışığı ile deriden sentez edilebildiği gibi besinlerle de alınabildiğini dile getiren Topal, "D vitamininin en fazla üretildiği yer cildimizdir. Güneş vücudumuz için çok yararlıdır. Vücudumuzun D vitamini ihtiyacı büyük ölçüde güneş tarafından sağlanır. Özellikle bebeklerin cildinin güneş geçirgenliği daha gazla olduğu için, D vitamini üretkenliği bebeklerde daha fazladır. D vitamini, hayvansal besinlerden tereyağı, süt, peynir, balık ve karaciğerde bulunur. Ayrıca, bazı bitkilerde de D vitamini vardır. Ancak, sadece hayvansal gıdalardaki D vitamini depolanır" şeklinde konuştu.

Bebeklerde ilk bir yıl önemli
Anne sütü ile beslenen bebeklerde ilk bir yıl içinde D vitamini ihtiyacının oldukça fazla olduğunu kaydeden Topal, "Çocuklar ve bebeklere, güneş ışınlarından yararlanmaları istendiğinde açık renkte, pamuksu giysiler giydirilmeli, kol ve bacakları açık kıyafetler tercih edilmeli. Başlarına şapka konularak güneşe çıkartılmalıdır. Bebeklere, mümkün oldukça güneşin yoğun ve doğrudan etki gösterdiği gün ortasında değil yatay olduğu, saat 16.00'dan sonraki zamanlarda 15 ile 30 dakika kadar güneş banyosu yaptırılmalıdır" dedi.
678
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.