Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Kadın Kalbine Özel 8 Altın Öneri

Kadın Kalbine Özel 8 Altın Öneri

Acıbadem Atakent Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ahmet Karabulut,kalbinizi korumanın yollarını açıkladı. İşte Dr.Ahmet Karabulut'un 8 önerisi...

Güncellenme tarihi: 20.03.2015

Pek çok kadın kalp hastalığını çoğunlukla ‘erkeklere özgü’ bir hastalık gibi algılıyor. Bu tehlikeli hastalığı kendilerine yakıştıramadıkları gibi, belirtilerinin de farkında değiller. Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ve Acıbadem Atakent Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ahmet Karabulut, kadın ölümlerinin yarısının kalp damar hastalığına bağlı nedenlerden oluştuğunu belirterek “Araştırmalar kadınların tarama programlarına da daha az katıldığını, kalp krizinde hastaneye daha geç başvurduğunu göstermektedir.

Kalp damar hastalığı tanısı konulma oranı erkeklerde daha yüksek olmasına karşın, kalp damar hastalıklarından ölüm oranı kadınlarda erkeklere oranla daha yüksek seyretmektedir” diyor. Doç. Dr. Karabulut, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında kadın kalbine özel 8 altın öneride bulundu.

1. Kilo verin

Obezite oranı kadınlarda ciddi oranda artıyor. Özellikle 40 yaş üzerinde kadınların yüzde 50’si şişmanlık sorunuyla karşı karşıya. Oysa yüzde 5-10 oranında bir kilo kaybı bile kalpte olumlu etki yapmaya yetiyor. Bel çevresi kalp sağlığının diğer bir göstergesi olup, 88 cm’nin altında tutulması gerekiyor.

2. Düzenli ve kaliteli uyuyun

Yapılan çalışmalar günde 6 saatten az uyuyan kadınlarda kalp hastalığı riskinin arttığını gösteriyor. Gecelik 7-8 saat arası uyku kalp sağlığını koruyor. Az uyku gibi aşırı uyku da kalbe düşman.

3. Bol bol gülün

Gülmek kalp sağlığına iyi geliyor. Stres hormon seviyelerinde azalma yaparak kalbin üzerindeki yükü azaltıyor. Pozitif düşünmek ve kendine güven de kalp sağlığını korumaya faydalı.

4. Gevşeme terapileri yapın

Gevşeme terapileri kalbe dost aktivitelerden. Araştırmalar, depresyon ve kaygı bozukluklarının kadınlarda daha yaygın olduğunu gösteriyor. Sosyal programlar, sakin yürüyüşler, yoga ve pilates gibi aktiviteler ile vücudumuz ve kalbimiz stresten arınabiliyor.

5. Sigaradan uzaklaşın

Sigara içen kadınlarda kalp hastalığı riski erkeklere oranla daha fazla. Özellikle doğum kontrol hapı kullanan kadınlarda sigara içilmesi ile kalp hastalığı riski ciddi oranda artıyor.

6. Düzenli cinsel yaşam

Araştırmalar düzenli cinsel yaşamın hipertansiyonu düzelttiği ve kalp hastalığı üzerinde olumlu etki yaptığını ortaya koyuyor.

7. Menopoz sonrasına dikkat

Menopoz sonrası kadınlardaki kalp hastalığı riski erkekler ile eşitleniyor. Erken menopoz ile kalp hastalığı riski ikiye katlanıyor. Menopoza giren kadınların mutlaka kardiyoloji muayenesinden geçip kalplerinin durumu hakkında bilgi sahibi olmaları gerekiyor.

8. Kontrolü ihmal etmeyin

Kadınlarda kalp hastalığı belirtileri erkekler kadar belirgin olmayabiliyor. Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi ve Acıbadem Atakent Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ahmet Karabulut, “özellikle gezici göğüs ağrıları, nefes darlığı ve çarpıntısı olan kadınların kontrolden geçmeleri faydalıdır” diyor.

8969
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.