Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

İşiniz size kilo mu aldırıyor?

İşiniz size kilo mu aldırıyor?

Uzun çalışma saatleri, yoğun tempo, iş stresi gibi sebepler beslenme düzenini bir kenara atıyor...

Güncellenme tarihi: 30.12.2013

Kahvaltıyı atlamayın

İş hayatında erken mesai saatiyle beraber en çok yapılan hata kahvaltının atlanması. Kahvaltısız başlanmış bir günde ne yaparsanız yapın 'sağlıklı beslendim' diyemezsiniz. 'Kahvaltımı yapıyorum ama ofiste' diyorsanız da hata yapıyorsunuz. Öncelikli tercihin uyandıktan sonra ilk yarım saatte yapılmış bir kahvaltıdır.


Ancak kişi bunu yapamıyorsa, ilk yarım saatte kan şekerini düzenleyecek, metabolizmayı uyandıracak, zihnin çalışmaya başlamasına yardımcı bir ara öğün yapıp evden öyle çıkmasını öneren Yeditepe Üniversitesi Hastanesi'nden Uzman Diyetisyen Binnur Okan, bunun için şu besinlerden birinin tercih edilebileceğini belirtiyor:

* Bir kutu probiyotik yoğurt (içine yulaf ezmesi eklenebilir)
* Bir su bardağı süt + bir porsiyon taze-kuru meyve
* Bir küçük kase mısır gevreği/müsli

Bu öğün alındıktan sonra iki saat içinde mutlaka kahvaltı yapılması gerekiyor. Kahvaltı alternatifleri ise şöyle sıralanıyor:

* Yarım simit + beyaz peynir
* Yağsız kepekli tost
* Beyaz peynirli sandviç


Kahvaltıda bu besinlerin beraberinde söğüş domates ve salatalık tüketilmesinde büyük fayda var.

8105
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.