Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

İftarda midenize yüklenmeyin!

İftarda midenize yüklenmeyin!

Normal zamanlarda 3 ve daha fazla beslendiğimiz için Ramazan ayı içinde öğün karmaşası yaşanıyor. Bu karmaşadan sağlıklı olarak kurtulabilmek için önerilerimize dikkat edin...

Güncellenme tarihi: 01.08.2013

Bu hataları yapmayın!

Diyetisyen Mevra Çimili, Ramazan ayını daha sağlıklı geçirebilmek için bazı hatalardan vazgeçilmesi gerektiğini belirterek, "Normal zamanlarda 3 ve daha fazla beslendiğimiz için bu dönem içinde öğün karmaşası yaşanmakta ve gün içinde yaşanan açlıktan sonra aşırı ve sağlıksız beslenme ortaya çıkabilmektedir" dedi…


Menülerde titiz davranmalı!

Mevra Çimili, iki ayrı ana öğünden oluşan ramazan günlerinde sahur ve iftar menülerinde son derece titiz olunması gerektiğini anlattı. Çimili, oruç tutacakların mutlaka sahur yemeğini yemesi gerektiğini belirtirken iftar da mideye yüklenmeden yavaş yavaş uygun besinler tüketilmesini önerdi. Sahurun ramazan için son derece önemli bir öğün olduğunu belirten Çimili şöyle öneriyor: "Gün boyu aç olunacağından sahur bizi güne hazırlayacak bir öğündür. Sahur sayesinde gün içinde en az 18 saat aç kalacak olan vücudumuzun gece aç kalmamasını sağlamış oluruz. Sahur öğününde seçilen besinler yağlı, hamur işi ve ağır gıdalardan oluşmamalıdır.

3885
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.