Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Güzelliğe giden yol midenizden geçiyor

Güzelliğe giden yol midenizden geçiyor

Güzelliğin sırrı midede! Dişlere süt, tırnaklara patates, saçlara peynir, cilde portakal, gözlere havuç yararlı...

C vitamini cildin kendini onarmasını ve pürüzsüz görünmesini sağlıyor. Portakal, greyfurt, limon ve siyah üzüm C vitamini açısından zengin besinler. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Naciye Ürgüden, güzel ve sağlıklı görünümün beslenmeden geçtiğini söyledi. Her organın belli gıdalara ihtiyacı olduğunu belirten Ürgüden, "Vücudunuzun güzel ve bunun kalıcı olmasını istiyorsanız öncelikle ne yiyeceğinizi iyi belirlemeniz gerekli" dedi. Ürgüden, şu önerilerde bulundu:

Gözler:

A vitamini vücudun sağlıklıolabilmesi için ihtiyaç duyduğu en önemli vitaminlerden biri. Göz sağlığına da etkisi büyük. Bunun için; havuç, ıspanak, rezene, patates, brokoli, fındık ve mercimek yenmeli.

Tırnaklar:

Güzellik vitamini olarak da bilinen biyotin, saçları ve tırnak uçlarını güçlendirir. Yumurta, balık, süt, peynir, lahana ve patates biyotin içerir..

Kulaklar:

Kulak çınlamaları ve duyma bozukluğu çinko eksikliğine bağlı olabilir. Çinko için tavuk, kuzu veya sığır eti yiyin.

Diş ve dişetleri:

Diş ve dişetlerinin sağlıklı görünmesi için günde en az 800 miligram kalsiyum almak gerekli. Süt, ıspanak, kuru incir, kayısı, rezene ve lahanayla kalsiyum ihtiyacı karşılanabilir.

Saçlar:

Saçlar aminoasitlere ihtiyaç duyar. Saçlarının sağlıklı uzaması ve kısa sürede yıpranmaması için en önemli unsur aminoasit. Bunun için; hem protein hem de aminoasit içeren besinler tercih edilmeli. Peynir, yumurta, tavuk, hindi ve fındık gibi...

Cilt:

Eğer cildin pürüzsüz ve sağlıklı görünmesi isteniyorsa, her gün en az 60 mg C vitamini alınmalı. C vitamininin, savunma sistemini artırıcı etkisi var. Bu vitamin vücuttaki yara izleri ve çürüklerin kapanmasına yardımcı olur, cilde pürüzsüz bir görüntü kazandırır. C vitamini; taze meyve, meyve suları ve sebzelerde bol miktarda bulunur. Özellikle, portakal, greyfurt, limon, kiraz ve siyah üzüm, bol miktarda C vitamini içeren besinler arasında.
852
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.