Mahmure

Sağlık

Kadın Sağlığı

Bağışıklık sisteminizi koruyun

Bağışıklık sisteminizi koruyun

Bağışıklık sistemini korumak için belli başlı yapmanız gerekenler...

Sağlıklı yaşamak için çeşiti mikroplara, virüslere, bakterilere karşı vücudunuzun korunması gerekiyor. Bu ağır görevi bağışıklık sisteminiz üstlenir. Eğer bağışıklık sisteminiz yeterince güçlü değilse, beklendiği kadar etkili olamıyorsa, sağlık sorunları birbirinin arkasından sıralanır. Bağışıklık sistemini korumak hiç de zor değil. Belli başlı birkaç kuralı sıralayalım:

- Kilo almaktan sakının. Yapılan araştırmalara göre, fazla kilolar bağışıklık sisteminin çalışma düzenini bozuyor. Şişmanlık önemli hastalıklara yakalanmanızda birinci etken olabiliyor. Bağışıklık sisteminin çalışmasındaki düzensizlik sizi yeni sorunlarla baş başa bırakabilir.

- Yağlı balıklarda bol miktarda bulunan Omega 3 yağları, bağışıklık sistemini güçlendirir. Uzmanlar, haftada üç kez Omega 3 içeren balıklarla beslenmenizi ve yemeklerde mutlaka zeytinyağı kullanmanızı öneriyorlar.

- Ne kadar çok sebze ve meyve yerseniz, bağışıklık sisteminiz de o kadar güçlenir. Vücudunuzdaki çinko eksikliği, bağışıklık sisteminin virüsler ve bakterilerle gerektiği gibi savaşmasını engeller. Uzmanlara göre, yetişkin birinin günde 12 miligram çinko alması gerekiyor. Yağsız et, balık, tavuk, taneli sebzeler ve kuru yemişler vücudunuzdaki çinko eksikliğini gidermeye yardımcı olur.
745
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.