Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Yorgunsanız bunları yapın!

Yorgunsanız bunları yapın!

İş, okul hatta ev hayatımızda sürekli stres içindeyiz. Tüm bunlara rağmen herkes zinde bir vücut ister. Yorgunluğunuzu geçirmek istiyorsanız şu kurallara uymalısınız.

Öğün sayınızı arttırın

Küçük öğünler halinde günde 5-6 öğün yiyebilirsiniz. Sık sık ve az az yemeniz kendinizi daha enerjik hissetmenizi sağladığı gibi şişkinlik ve yorgunluğunuzu da azaltacaktır.

Düzenli ve sürekli sıvı için

Yorgunluk çoğu kez susuzluğun ve sıvı eksikliğinin belirtisidir. Günde en az 8-10 bardak su içerek enerji düzeyinizi muhafaza edebilirsiniz.

Hamur işlerinden uzak durun

Hamur işlerinden uzak durun, hayvansal yağları terk edin. Birçok araştırma fazla miktarda hayvansal doymuş yağ ve hamur işi tüketenlerde yorgunluk ve halsizlik şikayetlerinin daha sık olduğunu ortaya koymaktadır.

Daha çok meyve yiyin

Özellikle glisemik indeksi düşük, lif-posa miktarı yüksek, antioksidan kapasitesi fazla meyveleri gün boyu küçük porsiyonlar halinde tüketmeniz enerji düzeyinizi arttırır.

Atıştırmaları değiştirin

Sık sık atıştırıyorsanız, sadece atıştırma seçeneklerinizi değiştirerek enerji düzeyinizi yükseltip yorgunluğunuzu azaltabilirsiniz. Patates ve mısır cipsi, kuru yemişler yerine, taze hazırlanmış sebze çubukları, salatalık, yeşil veya kırmızı biber kullanın. Küçük şekerlemeler, çikolatalar veya pastalar yerine kuru veya taze meyveler; kuru veya taze elma, erik, kayısı tüketin.

Dondurma yerine dondurulmuş gıdalar

Dondurma yerine dondurulmuş üzüm taneleri veya dondurulmuş küçük kavun ve şeftali parçaları yiyin. Yağlı tuzlu kraker yerine tuzsuz badem, fındık ya da cevizi tercih edin. Mayonez veya kremalı salata sosları yerine sirke ve limon suyunu deneyin.
681
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.