Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Yolculukla gelen rahatsızlık

Yolculukla gelen rahatsızlık

Saatler süren ve oturmayı gerektiren yolculuklarda başgösteren diz kapağı hastalığı seyahatinizin daha başında keyfinizi kaçırabilir.

Dizin uzun süre bükülü kalmasının tetiklediği diz kapağı sorunlarıyla baş etmek için birkaç ipucu veriyoruz bu yazımızda. Bunları sadece seyahatlerde değil, günlük yaşamınızda da uygularsanız soruna veda etmeniz daha da kolaylaşır.

- Uzun süre oturur pozisyonda kalmayın.

- Ağrı oluşmadan sık sık dolaşın, dizlerinizi uzatın.

- Diz çevresi kaslarınızı kasıp gevşetin.

- Diz kapağını nazik şekilde, ileri, geri, içe dışa hareket ettirin.

- 3-4 saatte bir, 15-20 dakika buz uygulayın.
Bu ağrınızı en etkili ve en çabuk şekilde azaltır.

- Yüksek topuklu ayakkabılarla uzun süre ayakta kalmaktan kaçının.

- Egzersiz olarak step yapmak diz kapağı hastalığı olan hastalara kesinlikle tavsiye edilmiyor.

- Dizler üzerinde durmaktan veya çömelmekten kaçının.

Dizin önünde veya yan tarafında hissedilen ağrıların en önemli nedenlerinden olan diz kapağı hastalığı, sadece seyahatlerde değil, sinema, tiyatro etkinliklerde, merdiven inip çıkarken, çömelip kalkarken de ağrılara yol açıyor.

Ayak, bacak ve kalça biyomekanik bozuklukları, (düz tabanlık gibi) diz çevresi kas güçsüzlüğü, bacak arkası kaslarındaki aşırı gerginlik, diz çevresi bağlarda kısalıklar diz kapağı hastalığına yol açıyor.

Tüm bu faktörler diz kapağının duruşunun bozulmasına ve aşırı yük binmesine neden oluyor.

Tedavi stratejileri

Uzmanlar tedavi için şu stratejileri öneriyor:

- Tabanlık veya ortopedik ayakkabı giyerek anormal biyomekanik yapıyı düzeltmek

- Diz çevresindeki kasları güçlendirmek

- Kısa ve gergin kas ve yumuşak dokuları germek

- Masaj uygulamak

- Dizlik kullanmak

- Gerekli görülmesi halinde fizik ve ilaç tedavisi görmek

Mesude Erşan - Hürriyet
578
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.