Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Yeni Yılda Kalp Sağlığınızı Korumak İçin 5 Öneri

Yeni Yılda Kalp Sağlığınızı Korumak İçin 5 Öneri

Kalp sağlığınız için atmanız gereken adımda size yol gösterecek ipuçlarını Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Yılmaz Güneş’ten öğrendik...

Güncellenme tarihi: 27.12.2016

Kalp damar hastalıklarının görülme oranının giderek arttığını ve bu hastalıkları oluşturacak risk faktörlerini önleyerek önemli bir adım atılacağını dile getiren Doç. Dr. Güneş; ‘Ne yazık ki çok oturan bir toplumuz. Öncelikle bunu değiştirmemiz gerekiyor; daha az yiyip daha çok yürümeli ve sigarayı bırakmalıyız.’ diye konuştu.Kalp Sağlığınızı Korumak İçin İşin Uzmanından 5 Öneri:

1. Yediğinizi yaktığınızdan eminseniz yiyin (Daha az yemek daha çok aktivite). Yemekten vazgeçemem diyorsanız her şeyden ama az miktarda tüketin. Daha çok meyve ve sebze ağırlıklı beslenin. Hayvani gıdalardan ve katı yağlardan uzak durun.2. Sigarayı bırakın. Çünkü sigara tansiyon, kolesterol gibi herhangi bir hastalığınız olmasa bile kalp krizine neden olabilir.

3. Düzenli bir şekilde her gün en az yarım saat yürüyüş yapın. Çünkü düzenli egzersiz kalp sağlığınızı korumanız için çok önemli ve gereklidir.4. Akşam geç saatlerde yemek yemeği bırakın. Gece geç yemek afettir. Çünkü tok bir mideyle yatmak, özellikle bilinmeyen kalp damar hastalıklarını tetikleyerek kalp krizine neden olabilir.

5. Sağlıklıysanız bile en az yılda bir kontrollerinizi tekrarlayın. 30 yaşında en azından bir defa lipit panel, kolesterol, şeker ve kan yağınıza baktırın. Ancak risk grubundaysanız sağlık kontrolleriniz için 30 yaşını beklemeyin, daha erken davranın. Belli bir yaşın üzerindeyseniz sağlık kontrollerinizi kesinlikle ihmal etmeyin ve ilaçlarınızı düzenli olarak kullanın.

2788
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.