Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Yeni yılda alınan kararlar hayatınızı değiştirebilir

Yeni yılda alınan kararlar hayatınızı değiştirebilir

Yeni bir yıla girerken alınan kararlar, birkaç hafta içinde unutulur gider. Kendimize verdiğimiz bu sözleri tutmayarak, kalp rahatsızlığı, diyabet ve kansere yakalanma riskimizi azaltma fırsatına sırtımızı döndüğümüzü bilsek yine de bu kadar vurdumduymaz olabilir miyiz?

Anadolu Sağlık Merkezi hekimleri, gündelik yaşantınızda alacağınız basit önlemlerle hastalık risklerini azaltmanın mümkün olabileceğini dikkat çekiyor. Gelin, uzmanlara kulak verin ve yeni yılda kendinize sağlıklı bir yaşam armağan edin.

AÇ KALMAYA DEĞİL, YEMEK YEMEYE ODAKLANIN
Bilinçsiz şekilde diyet yapan kişilerin en sık tekrarladıkları hatalardan biri, kendilerini uzun süre aç bırakmaktır. Oysa gün boyu hiçbir şey yemeyip aç kalan kişi özellikle akşam yemeğini fazla kaçırabilir. Bütün gün aç kalmak yerine, dört saatlik aralıklarla hafif ve sağlıklı yiyecekler "atıştırmak", özellikle de öğle yemeğinden sonra, ikindi saatlerinde "ikinci bir öğle yemeği" yemek, sizi tok tutacak ve geceleri ani bastıran "açlık krizlerini" engelleyecektir. Et, balık, tavuk gibi besinleri, sebzelerle birlikte tüketin. Türk mutfağının sebze yemekleri bunun için idealdir.

YEMEKLERİNİZ İÇİN KALORİ HESABI YAPIN
Günlük kalori ihtiyacınızı basit bir şekilde hesaplayabilirsiniz. Önce vücut ağırlığınızı 20 ile çarpın (örneğin, 60 kiloysanz, 1.200 kalori (1.2 kcal)). Günlük hayat tarzınızda hareketli biriyseniz buna 600 kalori, çok hareketli biriyseniz, 700–900 kalori ekleyin. Elde ettiğiniz toplam rakamı, gün içerisinde öğünlerinize eşit olarak dağıtın.

HAFTADA EN AZ ÜÇ KEZ BALIK YİYİN
Balık, önemli bir Omega 3 kaynağıdır. Özellikle somon, ton, palamut gibi "koyu renk etli" balıkların etindeki yağların, kalp ve beyin sağlığı için yararlı olduğu yönünde bilimsel kanıtlar bulunmaktadır.

SU İÇMEYİ İHMAL ETMEYİN
İnsan vücudunun yaklaşık yüzde 60'ı sudan oluşur. Altı haftada bir vücudumuzdaki su, içtiğiniz suyla yenilenir. Bu nedenle su, sadece yaşamak için değil, hücre yenilenmesi açısından da çok önemlidir. Susadığınızda, aklınıza ilk gelen içecek, her zaman su olsun.

GÜNDE EN AZ SEKİZ SAAT UYUYUN
Bilimsel çalışmalar, insanın en az sekiz saatlik bir uykuya gereksinim duyduğunu gösteriyor. Yeterli uyku, sağladığı yararların yanı sıra kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır ve hafızanızı güçlendirmenize yardımcı olacaktır.

HEKİMİNİZE DANIŞMADAN ASPİRİN KULLANMAYIN
Aspirin, kalbi korumak için faydalı olabilir ancak bunun herkes için geçerli bir kural olmadığı unutulmamalıdır. Yakın zamanda yapılan klinik araştırmalar, 65 yaşından genç kadınlarda, aspirinin kalp hastalıklarından koruyucu bir etkisi bulunmadığını göstermiştir. Bu nedenle düzenli aspirin kullanmadan önce hekiminize danışın.

IPOD'UNUZ VAR CEP TELEFONUNUZ DA ... PEKİ YA ADIM SAYAR?
Yeni araştırmalar, yürüyüş sırasında adım sayar kullanan kişilerin, günde yaklaşık 1,5 km daha fazla yürüdüklerini, daha fazla kilo kaybettiklerini ve tansiyon düzeylerini düşürdüklerini gösteriyor. Günlük yürüyüş süresi ve mesafesi olarak kendinize 30 dakika, ya da 10.000 adım koyabilirsiniz.

YOKSA HALA SİGARA MI İÇİYORSUNUZ?
Hemen şimdi sigarayı bırakın. Bırakmak zor geliyorsa, bugünden itibaren yavaş yavaş azaltın. Mesela, içeceğiniz sigarayı yarıya kırıp, yarısını için, ya da her iki sigaradan birini "atlatın". Dahası, hemen şimdi sigarayı bırakmak konusunda yardım alın. Sigaraya "hayır", yaşama "evet" deyin.

VİTAMİN KULLANIMINI ABARTMAYIN
Vitaminler yararlıdır ancak kullanımı abartmamak şartıyla. Vitamin ve mineral ihtiyacınızı, tabletler yerine doğal besinlerden almaya özen gösterin. Kadınların günde en az bir miligram kalsiyum (menopoz sonrasında 1,2 miligram) almaları gerektiğini unutmayın.

1418
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.