Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Yemekten sonra egzersiz yapmak

Yemekten sonra egzersiz yapmak

Tok karnına egzersiz yapılmaması gerektiği, çoğu kişinin bildiği yaygın bir inanış... Ancak tok karnına egzersiz yapmanın sağlık açısından herhangi bir tehlike yarattığı konusunda bir kanıt mevcut değil...

Yedikten hemen sonra egzersiz yapmak tehlikeli olmamakla birlikte çok da tercih edilebilecek bir uygulama değil... Egzersiz yaparken, özellikle de koşuyorsanız, midenin dolu olması sizi rahatsız edebilir. Bu şekilde yapılan egzersiz esnasında vücudun besinleri sindirmesi de zorlaşır.

Yemekten sonra egzersiz yapmak için ne kadar beklemeniz gerektiği, yediklerinizin miktarına ve içeriğine, yapacağınız aktivitenin türüne ve performansınızın yoğunluğuna göre değişir.

Yedikleriniz ne kadar fazla, protein ve yağ açısından ne kadar zengin olursa, sindirim süresi de o kadar uzar, bu gibi durumlarda bazen üç veya dört saat beklemek gerekir.

Ancak dayanamayacak kadar açken ve bomboş bir mideyle egzersiz yapmak da tok karnına egzersiz yapmanın yaratacağı gibi çeşitli rahatsızlıklar yaratabilir. Kan şekerinin düşmesi sonucu bayılmaya kadar gidilebilir. Bunları önlemek için ideal olanı, egzersizden bir iki saat kadar önce hafif bir yemekle açlığın bastırılmasıdır.
5913
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.