Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Yemeğin esiri misiniz?

Yemeğin esiri misiniz?

Kendinizi moralsiz hissettiğinizde tatlı porsiyonlarını iki misline mi çıkarıyorsunuz? Sıkıntılı zamanlarda kendinizi abur cuburla mı avutuyorsunuz? Cevabınız 'evet' ise duygusal bir aşırı yiyici olabilirsiniz.

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Duygu dünyasındaki değişim yeme alışkanlığına da yansıyor. Böyle zamanlarda "açlık" fiziksel olmaktan öte duygusaldır, bu da fazla kalori alınması demek. Sağlık ve mutluluğunuz tehdit altında olmaya başladığında artık buna dur deme zamanı gelmiştir. Kontrolü yeniden ele geçirmek için işte size 7 öneri: 1.Evinizin düzenini gözden geçirin: Buzdolabınızı yiyecek ile doldurmayın. Unutmayın ki, satın aldığınız her fazla gıda onu tüketmeniz demektir. Kulağınıza küpe olsun, günlük ihtiyacınız kadar gıda alışverişi yapmak ideal olan kontrol yöntemidir. 2.Kışkırtıcı etkenlerden uzak durun: Bazen sizi yemeğe iten yalnızca gıdanın kendisi değil onu yediğiniz mekandır. Burada anahtar sözcük rutini değiştirmek olmalı. Eğer kebaptan önce gelen sıcacık lavaş içine sürüp yediğiniz acılı ezmeden vazgeçemiyorsanız o vakit bir süre kebapçıya gitmemeye özen gösterin. Televizyon önünde atıştırılan mısır patlakları her film öncesi hazırlanıyorsa bir süre için televizyon seyrederken elinizi oyalamak adına dergi, kitap karıştırmayı deneyin! Eve dönerken uğradığınız köşedeki şirin pastanenin küçük pastaları da kışkırtıcı bir başka etken değil mi? O vakit bir süre yolunuzu değiştirmekte fayda var. 3.Beyninizi kontrol altına alın: Bir kutu çikolatalı bisküvinin hepsini bitirmek yerine içinden bir tane alıp kutuyu kapatma iradesini gösterin! Beynininizin yemekleri algılama biçimini değiştrimek kurtarıcı bir çözüm olabilir. Porsiyonlarınızı küçültmek algıda değişim yaratacaktır. Tabaktaki porsiyon ilk günler az gelecektir, fakat endişe etmeyin zamanla bu büyüklüğe de alışacaksınız. 4.Damak tadınızdan vazgeçmek zorunda değilsiniz: Çikolata vazgeçemeyeceğiniz bir yiyecek ise çantanızdaki çikolata barı çıkarmayın! Onun yerine içinde çikolata bulunan yiyeceklerin tüketimini azaltarak bir denge sağlayabilirsiniz. 5.Egzersizi ihmal etmeyin: Beyninizdeki haz noktalarını kontrol edebilir, hatta onları istediğiniz gibi yönlendirebilirsiniz. Nasıl mı? Meyveli pastadan aldığınız haz seviyesi ile spor yaparken aldığınız hazzı eşitleyebilirsiniz mesela. Hatta spordan sonra meyveli pastadan sonra hissettiğiniz pişmanlığı hissetmeyeceğinize garanti veririz. 6.Sadece acıktığınızda yemeyi öğrenin: Yemek yeme bağımlılığını aşmanın bir başka yöntemi de acıktığınıza emin alduktan sonra yemek yemektir. 0 ile 10 arasında bir sayı belirleyin ve bu belirlediğiniz rakam 10'a yakın ise gerçekten acıkmışınız demektir. Yok değil ise o vakit bu atıştırmaya girer ki size kalori olarak geri dönecektir. Doyduğunuzu hissettiğiniz an yemek yemeği bırakın! 7.Duygularınıza hakim olun: Yemek yeme bağımlılığı psikolojik olarak da ispatlanmış bir durum. Yani bu sorunun duygusal boyutunu kesinlikle ihmal etmemek gerek. Hüzün, acı, kızgınlık gibi duygularınızı kontrol altında tutabilirsiniz. Bunu yapmak yerine sakın buzdolabına yönelmeyin! Bu felaketiniz olur.
910
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.