Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Yaşlanmayı geciktirmek için bu besinleri tüketin

Yaşlanmayı geciktirmek için bu besinleri tüketin

Günlük diyette alınan besinlere dikkat edilerek yaşlanma yavaşlatılabilir, yaşlılığı yavaşlatmak için içeriğinde bol miktarda A, C ve E vitamini bulunan antioksidan gıdaları tüketmek gerekiyor.

Dozunda kullanılan besinler (vitaminler), vücuttaki paslanmayı giderici etki yaparak yaşlanmayı yavaşlatıyor. Uzmanlara göre, A, C ve E vitaminlerinde bulunan anti-oksidanların bulunduğu yiyecekler şöyle sıralanıyor:

".A vitamini: Koyu renkli yapraklı bitkiler, ıspanak, havuç,

.C vitamini: Trunçgiller, çilek, brokoli, lahana, patates, maydonoz ve çok sayıda meyva, sebze,

.E vitamini: Kuruyemişler, bazı bitkisel yağlar ve lifli

yeşil besinler."

Araştırmalara göre; E vitamininin hava kirliliği ve sigaraya bağlı olarak tahrip olan hücrelerin yenilenmesinde de önemli bir rolü bulunuyor. E vitamini aynı zamanda beyin ve bağışıklık sisteminin yenilenmesinde de son derece etkili oluyor.

DİYETTE ALINAN BESİNLER YETERLİ OLMUYOR

Uzmanlara göre, her gün alınan sebze ve meyveler günlük anti-oksidan ihtiyacını karşılamaya yetmiyor. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, vitaminden zengin sebze ve meyvelerden günde en az beş öğün yemek gerekiyor. Bu nedenle vitaminlerin hap olarak da alınabileceği bildiriliyor. Ayrıca düzenli beslenilse bile, bazı hatalı alışkanlıklar, vücuttaki vitaminleri hızla tüketiyor.

Sigara, aşırı alkol, stres bu etkilerin başında geliyor. İngiltere'de yapılan bir araştırma, en az iki yıl süreyle 200 ünite E vitamini alan kişilerin kalp ve damar hastalıklarına yakalanma risklerinin bu vitaminleri almayanlara oranla yüzde 41 daha az olduğunu gösteriyor.

YAŞLANMAYI DURDURANLAR

Araştırmalara göre, yaşlanmayı durduran besin grupları şöyle sıralanıyor:

".Kahvaltılık tahıl: Yulaf, kara buğday gevreği, buğday ya da pirinç gevreği,

.Süt ürünleri: Soya sütü, gravyer, permesan peynirleri ve yoğurt,

.Ekmek çeşitleri: Kara ekmek, tahıllı ekmek, arpa, yulaf ve çavdar ekmeği,

.Sebze, baklagiller: Brokoli, lahana, havuç, ıspanak, bal kabağı, domates, tere, bezelye, nohut, mercimek, semizotu, mısır, avakado, pırasa, soya,

.Tahıllar: Bulgur, esmer pirinç, basmati pirinci.

.Balık ve kabuklu deniz ürünleri: Somon, alabalık, barbunya, istiridye, karides, uskumru, kalkan,

.Meyve ve tatlılar: Kayısı, muz, kiraz, elma, çilek, pembe greyfurt, mango, kavun, karpuz, üzüm, dut, kuru meyveler, ceviz, badem, fındık,

.Alkolsüz içecekler: Çorbalar, çay ve yeşil çay

.Alkollü içecekler: Kırmızı şarap,

.Yağlar: Zeytinyağı."

YAŞLANDIRAN BESİNLER

Bir de yaşlanmayı hızlandıran besin grupları bulunuyor.

Bunlar ise şöyle sıralanıyor:

"Mısır gevreği, demirle zenginleştirilmiş tahıllar, yağlı peynirler, demirle zenginleştirilmiş süt, beyaz ekmek, bisküvi, turta, pizza, beyin, böbrek, sosis, salam, füme jambon, kızarmış patates, cips, hormonlu sebzeler, düdüklü tencerede balık, şuruplu meyveler, reçel, çikolata, bal, dondurma, tereyağ, hindistan cevizi..."
753
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.