Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Vitaminler hakkında bilmedikleriniz

Vitaminler hakkında bilmedikleriniz

Vitamini her zaman ilaçtan almayı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Vitamin deposu olan meyve ve sebzelerden bol miktarda tüketmelisiniz.

A vitamini

Kaynakları: Hayvansal yiyeceklerden balık, karaciğer, süt ve süt yağı, yumurta sarısı, yeşil sebze ve meyveler.

Ne işe yarar?: Gözün değişik ışık durumlarında görebilmesi, büyüme ve gelişmeye yardımcı olur. Üreme fonksiyonlarında gereklidir. Enfeksiyonlara karşı koruyucudur.

E vitamini

Kaynakları: Günlük yiyeceklerde yeterli miktarda bulunur.

Ne işe yarar?:Kan hücre hemolizini önleyerek aneminin önlenmesi, organizmada oluşan oksijen içeren serbest radikalleri etkisizleştirerek kanser oluşum riskini azaltma. Katarakt oluşumunu geciktirme.

D vitamini

Kaynakları: Balık karaciğeri yağında yoğun olarak bulunur.

Ne işe yarar?: Kalsiyum metabolizmasını düzenler, kemiklerin ve dişlerin sertleşmesinde etkilidir.

K vitamini

Kaynakları: Lahana, karnıbahar, ıspanak ve soya fasulyesinde bulunur.

Ne işe yarar?: Kanı pıhtılaştırır.

C vitamini

Kaynakları: yeşil sebzeler, turunçgiller, çilek, domates, kuşburnu, maydanoz, kivi.

Ne işe yarar?: Kılcal kan damarlarının olmasını sağlar. Yara iyileştirmesini hızlandırır. Vücudu enfeksiyon ve bakteri toksinlerinden korur. Kan kolestrol düzeyinin düzenlemesinde yararlıdır. Kanser riskini azaltır.

B5 vitamini

Kaynakları: Dana eti, karaciğer, balık, tavuk, yumurta, peynir, fasulye, tüm tahıllar, hububatlar, karnabahar, bezelye, avakado, patetes, mısır, kuru yemişlerde de bolca bulunur.

Ne işe yarar?: Karbonhidrat, lipid ve protein metabolizmasında rol alır. Sinir sisteminin çalışmasında önemli olan asetil kolin oluşumunda etkindir.

B2 vitamini

Kaynakları: Süt, et ve yumurta gibi hayvansal protein kaynağı yiyecekler, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagil ve maya.

Ne işe yarar?: Protein ve yağ metabolizmasındaki enzimlerin çalışmasında yardımcı.

B6 vitamini

Kaynakları: Hayvansal gıdalar, balık, tam buğday unu, karaciğer böbrek, yeşil yapraklı sebzeler.

Ne işe yarar?: Sinir sisteminin çalışmasındaki tepkimelerde rol oynar. Bağışıklık sistemi için gereklidir.

B12 vitamini

Kaynakları: Dana eti, dana karaciğeri, böbrek, süt ve süt ürünleri, peynir, yumurta, midye, dil balığı, ringa balığı, uskumru, sardalya.

Ne işe yarar?: Normal büyüme gelişmede, sinir hasarlarında tedavi edici rol oynar. Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Folik asit

Kaynakları: Karaciğer, diğer organ etleri,kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler.

Ne işe yarar?: Kan hücresi yapımı ve hücre çoğalmasında yardımcı olma.
662
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.