Sağlık

Vitamin Eksikliklerini Gidermenin Yolları

Vitamin Eksikliklerini Gidermenin Yolları

Her mevsimde olduğu gibi sonbahar mevsiminde de vitamin eksikliği sorunu oldukça sık yaşanıyor. Özellikle hassas olunması gereken sonbahar mevsiminde vitamin eksikliğini giderecek meyve ve sebzeler tüketmek çözüm olacaktır. İşte bazı yöntemler...

Güncellenme tarihi:

Sonbaharda sık yaşanan vitamin eksiklikleri nasıl giderilir?
Düzenli ve dengeli beslenme ile vitamin eksikliğini giderebilirsiniz. Sonbahar meyveleri ve sebzeleri tüketmeniz durumunda vitamin eksikliklerini dengelemek mümkün olacaktır.

A vitamini eksikliği :A vitamini göz sağlığı, kemik gelişimi ve cilt sağlığı için oldukça önemlidir. Sonbaharda A vitamini eksikliğini gidermek için havucu bol miktarda tüketmelisiniz. Aynı zamanda yeşil sebzelerde de bulunan A vitamini, sonbahar mevsiminde brokoli, roka, ıspanak gibi sebzeler de tüketmeniz A vitamini eksikliğine çözüm olacaktır.

B vitamini eksikliği: Vücudumuzda sekiz çeşit B vitamini vardır ve vücudumuz için çok önemlidir. Solunum, sindirim, sinir sisteminin düzenli çalışmasını sağlar. Kırmızı et, süt, yeşil yapraklı sebzeler, tahıllı ürünler, deniz ürünlerinde bol miktarda bulunan B vitamini her mevsimde görülebilir. B vitamininin bulunduğu besinleri tüketmek ile bu eksikliği giderebilmek mümkün. Sonbaharda B vitamini eksikliği yaşıyorsanız, haftada bir iki kez deniz ürünleri tüketmelisiniz. Palamut ve istavrit tercih edebilirsiniz. Bunun dışında süt ve süt ürünleri her gün tüketmelisiniz. Sabah kahvaltınızda ise yumurtayı eksik etmeyin.

C vitamini eksikliği: C vitamini turunçgiller, ananas, maydanoz, böğürtlen gibi besinlerde bol miktarda bulunur. Sonbahar mevsiminde ise C vitaminince zengin olan çok fazla meyve ve sebze yoktur. Bu sebeple bu mevsimde C vitamini eksikliği de görülür. Böğürtlen, mandalina ve maydanozu bol miktarda tüketmeniz C vitamininizi dengede tutacaktır. Sonbahar mevsiminde bol miktarda meyve salatası tüketmeniz vitamin eksikliği yaşamanızı engeller.

 

D vitamini eksikliği: D vitamini genellikle güneşten direkt olarak alınsa da besinlerde de D vitamini bulunur. Sonbaharda D vitamini eksikliği sık yaşanır. Bu eksikliği gidermek için sonbahar sebzesi olan mantar tüketmek çok önemlidir. Deniz ürünleri de D vitaminini artıran besinlerdendir. Sonbahar mevsiminde olan balıklar, palamut, istavrit, kılıç ve sardalye gibi deniz ürünleri tüketmeniz D vitamini eksikliğini giderecektir.

Yayın tarihi: 03.10.2018
3101
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.