Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Uykusuz kalıyorsanız dikkat!

Uykusuz kalıyorsanız dikkat!

Horlama sadece sizin değil ailenin problemidir....

Bilimsel olarak uyku ikiye ayrılır:

Rem: Yüzeysel uyku " Rapid eye movement"

Nrem: Derin uyku "non-Rapid eye movement"

Sanılanın aksine vucut uykuda dinlenmez çalışmaya devam eder. Derin uyku esnasında ana hatları ile aşağıdaki işlevleri yerine getirir.

1)Vücut kendini yeniler.

2)Derin uyku esnasında çocuklarda büyüme hormonu seviyesi maksimum düzeye ulaşır ve dolayısı ile gelişimin yaşandığı süreç başlar.

3)Beyin, gün içinde yaşananları ve edinilen bilgileri hafızaya kaydeder.

4)Stres hormonu "Kortikosteren" seviyesi düşer.

Horlamaya son vermek için tıklayın!


Derin bir uyku uyumanın olmazsa olmaz şartlarından biride sessiz bir ortamdır. Gürültülü bir ortamda tam olarak uykuya dalmanız mümkün değildir.

Horlama sorunu olan "horlayan" birinin de yanında derin bir uyku uyumak bilimsel olarak mümkün değildir. Ancak ve ancak yüzeysel bir uyku uyuyabilirsiniz ki bu da hem çok fazla rüya görmenize hem de bütün gece uyuduğunuzu sanmanıza rağmen uykusuz kalmanıza neden olacaktır. Ayrıca vücut derin uyku esnasındaki görevlerini de yapamayacaktır. Sonuç olarak:

Horlamaya son vermek için tıklayın!


1)Yalnızca derin uykuda salgılanan büyüme hormonu salgılayamayacak dolayısı ile de cilt kendini onaramayacaktır. Gün içerisinde alkol, sigara, kirli hava, güneş, aşırı yorulma, yaralanma, enfeksiyon gibi nedenler den meydana gelen hücre kayıplarını ve normal olarak bedenin her gün kaybettiği 10 milyar (yaklaşık 10 gr) hücreyi onaramayacaktır. Bunun sonucu olarak, yetişkinlerde erken yaşlanma, derin kırışıklıklar, erken cilt deformasyonları, bağışıklık sisteminin zayıflaması şeklinde kendini gösterecektir.

Horlamaya son vermek için tıklayın!


2)Çocuklarda ise, derin uyku esnasında maksimum seviyeye ulaşan büyüme hormonu ile başlayan gelişim süreci, engellendiğinde gelişim bozukluklarına davetiye çıkarmış oluruz.

Hiçbir ebeveyn in istemeyeceği bir durum olan gelişim yavaşlamasını engellemek için çocuklarımıza kaliteli bir uyku sunmak durumundayız. Unutulmamalıdır ki kaliteli bir uykunun başlıca şartları: Rahat bir yatak, rahat bir yastık, sessiz, karanlık ve uygun ısıda bir ortamdır.

Horlamaya son vermek için tıklayın!

1559
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.