Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Uyanık kalmak için kahveyi yavaş için

Uyanık kalmak için kahveyi yavaş için

Sabah uyanmak için koca bir fincan kahve içmek yanlış. Gün boyu yudum yudum içilen kahve, 'zinde' tutuyor...

Kahvenin adabı

Bütün gün yudum yudum içilen kahve, sabahları uyanıp kendine gelmek amacıyla içilen büyük bir fincan kahveden daha etkili...

Chicago'daki Rush Üniversitesi'nde görevli bilim adamları, gün boyu yudum yudum kahve içildiği zaman kafeinin beyindeki uyku merkezlerine daha güçlü etki yaptığını tespit etti. Uyku uzmanı James Wyatt, vücutta bir yandan düzenli aralıklarla 'melatonin' adlı uyku hormonunun salgılandığını, öte yandan uykuya geçmek için kolaylık sağlayan, kendi kendini düzenleyen bir sistemin var olduğunu ve bu sistemde 'adenosin' isimli molekülün önemli rol oynadığını kaydetti.

Adenosin miktarının, uyanık kalma süresiyle birlikte arttığını belirten Wyatt, kahve ya da çaydaki kafeinin, adenosinin etkisini önlediğini söyledi. Buna göre uykusuzlukla mücadelede başarı için, kafein miktarının adenosin miktarıyla paralel artması gerekiyor. Uzmanlar, gece çalışmak zorunda kalanlara, kahve ya da çayı güne yayarak içmelerini önerdi. Bir de uyarı: Kahve içerek uykusuz kalmayı sık sık tekrarlamayın.
1209
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.