Sağlık

Sizi Kolayca Tazeleyecek 3 Meditasyon Tekniği

Sizi Kolayca Tazeleyecek 3 Meditasyon Tekniği

Meditasyon son dönemde özellikle stres yönetimi için yaygın kullanılan bir yöntem haline geldi. Günümüzde hayatımızın büyük bir kısmını stres altında geçirdiğimizi düşünürsek bu kadar yaygınlaşmasına da şaşırmamak gerekir. Üstelik meditasyonun sadece stres üzerinde değil birçok hastalık üzerinde de etkili olduğu araştırmalarla ortaya çıktıkça da değeri gittikçe daha çok anlaşılıyor. O halde gelin meditasyonla tanışalım!

Güncellenme tarihi:

Araştırmacılar meditasyonu konsantre ve konsantrasyonsuz olmak üzere iki farklı kategoriye ayırıyor. Konsantre teknikler kişinin kendisi dışındaki bir nesneye odaklanırken, konsantrasyonsuz teknikler daha geniş bir odak seçeneğine sahiptir. Kişi bulunduğu ortamdaki sesler, kendi vücudu ve nefesi dahil birçok şeye odaklanabilir.

Bu teknikler daha geniş yelpazede; odaklı, aktivite odaklı, dikkat teknikleri, ruhsal meditasyon gibi çeşitleri içerir. Ayrıntılı bilgi edinmek isteyenlere geniş bir araştırma yapmaları tavsiye ediliyor. Ancak bir iki egzersizle acil rahatlama peşindeyseniz sizler için temel prensipleri içeren basit önerilerimiz var.

Zihninizi Susturun:

Meditasyon sayesinde zihninizdeki düşünceler sessizleşir. Bu ilk adımda sorunlarınızı çözmese de gün içerisinde sorunlara ve strese odaklanmamanızı sağlar. Bu sessiz zihne sahip olmak için tek yapmanız gereken kafanızdaki sessizliği düşünmek ve herhangi bir düşüncenin zihninize sızmamasını sağlamak. Hadi hemen şimdi hiçbir şey hakkında düşünmeye başlayın.

‘Şimdi’de Kalın:

Hepimizin zihnini iki şey kurcalar. Biri gelecekte neler yaşayacağımızın planlarını yapmak ve bunu yaparken kontrol etme isteğiyle stres biriktirmek; diğeri ise geçmişe takılı kalıp, geçmişte yaptıklarımızı ya da yapamadıklarımızı düşünüp yine stres biriktirmek. Oysaki anı yaşamak bir sonrakini getirir. Bu nedenle kendinizi hafifletmek için ana odaklanın. Odaklandığınız bir duygunuz, vücudunuz, nefesiniz ya da çevrenizde sizi mutlu eden herhangi bir obje olabilir. Tek yapmanız gereken tüm zihninizi o anla doldurmak. İnanılmaz rahatlayacaksınız.

Farkında Olun:

Düzenli olarak uyguladığınız sessiz zihin yaratma ve anda kalma egzersizleri bir süre sonra kendiniz hakkındaki farkındalığınızın artmasına neden olacak. Bu da başka bir bilinç düzeyinde yaşamanızı sağlayacaktır. Ve iyi bir haberimiz var meditasyon beynin mutluluk ve olumlu duygu, düşünceleriyle ilişkili alanların aktivitesini arttırıyor. Yani düzenli meditasyon yaptığınız takdirde bu alanların aktivitesini arttırıp, uzun vadede iyileşmesini sağlayabilirsiniz.

Yayın tarihi: 31.10.2017
164
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.