Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Sınavı değil adetinizi erteleyin!

Sınavı değil adetinizi erteleyin!

Sınavların yaklaştığı şu dönemlerde sınava girecek olan genç kızların en önemli korkularından biri sınav sırasında adet görmeleridir.

Birçok genç kız, sırf adet görmeleri nedeniyle sınavlarının kötü geçtiğini söyler. Hatta öncesinde konsantrasyonları dağılır, normal zamanından önce ya da sonra olmak üzere periyotlar tam da o güne denk gelir. Uzmanlar, tüm bu endişelerden kurtulmak için tıbbi yardım almanın normal olduğunu söylüyor.

Adet kanaması sırasında rahim içi dokularda açığa çıkan bazı maddelere bağlı olarak karın bölgesinde ağrı hissedilmektedir. Bazen ağrı çok şiddetli olur ve kişinin işe, okula gitmesi gibi normal faaliyetlerini engeller. Bu nedenlerden dolayı sınav günleri ile adet dönemi üst üste gelen genç kızlar da ilaç kullanarak kanamayı öne almak ya da daha ileri bir tarihe erteleme yolunu seçiyor.

Jinemed Hospital Medikal Direktörü Prof. Dr. Teksen Çamlıbel bu konuda şunları söylüyor:

"Bu amaçla en sık progesteron türevi ilaçlar kullanılmaktadır. Bu ilaçların alımı mutlaka adet gününden en az 4–5 gün önce başlamalıdır. Eğer adete 1–2 gün kala başlanırsa istenen sonuca ulaşılamayabilir. İlaca, adet kanamasından 4–5 gün önce başlanırsa rahim içi tabakasının dökülmesine engel olur ve kanama ilaç kullandığı sürece olmaz. İlaç bırakıldıktan 2–3 gün sonra kanama gerçekleşir. Bu şekilde adet düzenini değiştirmenin genç kızın üzerinde uzun dönemde herhangi bir zararı yoktur. Sadece adet görülen tarih değişir, yumurtalıklar üzerinde olumsuz bir etki yapmaz. Bu şekilde adeti geciktiren genç kızlarda, hafif bir memede ağırlık-dolgunluk, bulantı ve karında şişkinlik hissedilebilir. Bunlar kullanılan ilacın yan etkileridir. İlaç bırakılınca normale dönecektir. Ayrıca bu ilaçların uzun dönemde kilo aldırıcı bir etkisi de bulunmamaktadır."
704
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.