Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Sahuru ihmal etmeyin!

Sahuru ihmal etmeyin!

Diyetisyenler, oruç tutanları sahuru atlamamaları konusunda uyarıyor!

Türkiye Diyetisyenler Derneği (TDD) İstanbul Şube Başkanı, İstanbul Üniversitesi Kardiyoloji Enstitüsü Diyetisyeni Dr. Selma Önelge Gür, oruç tutan kişilere mutlaka sahura kalkmalarını önerdi.

Beyaz un ve şekerden kaçının

Dr. Selma Önelge Gür, sahurda aşırı yemek yerine daha yavaş sindirilen, besin değeri yüksek posalı yiyeceklerin seçilmesi, insülin salgısını uyararak çabuk acıkmaya neden olan rafine karbonhidrat içeren beyaz un ve şekerden kaçınılması gerektiğini söyledi.

Sahurda yumurta, zeytin, peynir, kuru baklagil çorbaları, kepekli ekmek çeşitleri, sebzeli börekler, meyve veya taze sıkılmış meyve suları, bitki çayları, süt, yoğurt, reçel ve komposto türü gıdalar tüketilmesi gerektiğini ifade eden Dr. Gür, "Günlük sıvı gereksiniminin önemli miktarı bu öğünde karşılanmalı, yağlı ve kızartılmış yiyeceklerden kaçınılmalı, susama hissini artıran tuzlu gıdalar ve şarküteri ürünleri yenilmemelidir. Yemekten hemen sonra da yatılmamalıdır" dedi.

İftarı bölümlere ayırın

İftarı beslenme ilkelerinin göz ardı edildiği öğün olarak nitelendiren Dr. Gür, orucun genellikle su, zeytin ve hurma ile bozulup, ana yemeğin ise daha sonra yenilmesini önerdi. Gür, doygunluk hissinin 20 dakika sonra anlaşılacağının unutulmaması gerektiğini belirtti.

Dr. Gür, Ramazan ayında kilo alan kişi sayısının fazla olduğunu belirterek, şu uyarıda bulundu: "Sahura kalkmayıp gün boyu oruç tutanların bazal metabolizma hızı azalır, vücut azalan enerjiye uyum sağlar ve bir tek öğünde alınan fazla enerji yağa dönüşür. Tek öğün beslenmenin olumsuzluklarının yanında fiziksel aktivitenin de azalması kilo alımını hızlandırır."
931
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.