Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Sağlık dostu bakteriler

Sağlık dostu bakteriler

Her bakteriden korkmayın, bazılarının faydalı bile olabileceğini duyarsanız şaşırmayın.

Sağlığı koruyup güçlendiren bu dost ve işbirlikçi biyolojik güçlerin tıp dilindeki adı 'probiyotikler'dir.

Bağırsaklarınızda yeteri kadar probiyotik bakteri mevcutsa; sağlığınızın daha iyi olduğundan, bağışıklık sisteminizin güçlü, sindirim fonksiyonlarınızın etkili çalıştığından kuşku duymamalısınız. Probiyotik bakterileriniz azaldıkça alerjik sorunlarınızın, kalp hastalığı, kanser, şişmanlık gibi problemlerinizin artacağını, bağırsaklarınızın mikroplarla baş etmekte zorlanacağını hatırlamalısınız. Sağlığınıza yararlı etkileri olduğu iyi bilinen bu işbirlikçi ve dost bakterilerden daha çok yararlanmak istiyorsanız bu yazıya biraz daha dikkatli okumanızı öneriyoruz.

Probiyotik bakterilerin en önemlileri 'laktobasiller' ve 'bifido' bakterilerdir. Laktobasil ve bifido bakterilerin eklendiği, fonksiyonel yoğurt ve kefir gibi probiyotiklerle güçlendirilmiş besinler, sağlıklı yaşam takımındaki yerini nihayet almıştır. Son zamanlarda bu sağlığa dost biyolojik güçlerin eklendiği vitamin ve mineral destekleri de hazır tabletler şeklinde tüketicilerin kullanımına sunulmuştur.

Probiyotik bakterilere dost biyolojik güçler gibi yaklaşmamızın nedeni, bunların birer sağlık, gençlik ve enerji pınarı olmalarıdır.

En işlevlerinden biri, bağırsak duvarını kaplayarak koruyucu bir tabaka oluşturmaları ve böylece zararlı bakterilere karşı doğal bir biyolojik baraj inşa etmeleridir. Zararlı bakterilerin gereğinden fazla çoğalmalarını, vücuda ulaşmalarını önlemeleridir.

Bunu dışında probiyotik bakteriler tam olarak ne mi yaparlar?

1- Sindirim sistemimizi korurlar

Bağırsak içi biyolojik dengeyi iyileştirir ve dengelerler.

Şişkinlik, gaz, kabızlık gibi sıkıntıları hafifletirler.

Spastik kolit veya mutsuz bağırsak sendromunda (İBS) yararlı olabilirler.

2- Bağışıklık sistemimize güç verirler

Bağışıklık yanıtını düzenler, yanlış ve zararlı olabilecek yanıtları önlerler.

Bağırsaklarda bağışıklık salgılarını (IgA) ve salgı yapan enzimlerin sayısını arttırırlar.

Doğal savunma hücrelerini de yok edici hücreleri de harekete geçirirler.

3- Sağlık yararları saymakla bitmez

Yaşam kalitesini iyileştirip yaşam süresini uzatırlar.

Bağırsaklardan kalsiyumun emilimini arttırarak osteoporozdan korunmayı kolaylaştırırlar.

Besinlerdeki omega-3 yağlarından faydalanmayı kolaylaştırırlar.

Kolesterol kontrolünüzün oranını kolaylaştırabilirler.

Kan şekerinizi dengelerler.

Kan basıncızın kontrolünde etkili olabilirler.

Diş çürüklerinizi azaltabilirler.

Kansere (mesane kanseri, kalın bağırsak kanseri) karşı korunmanıza destek verebilirler.

Prof. Dr. Osman Müftüoğlu - Hürriyet
718
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.