Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Sağlığın sırrı dengeli beslenme

Sağlığın sırrı dengeli beslenme

Stres, hazır gıdalar, alelacele yenen yemekler vücudumuza tahmin ettiğimizden çok daha fazla zarar veriyor. Tıpkı asit yağmurlarının doğaya zarar verdiği gibi, asitli yiyecekler de vücudumuzun dengesini bozuyor.

Gıdalarla aldığımız fazla asit bizi halsiz yapar. Bazal besinler ise enerji verir. Önemli olan dengeyi sağlamaktır.

Özellikle bir de hayatımızdaki stres faktörü yüksekse.

Hangi gıdalar asitli

Asitli gıdalar derken, limon ve greyfurt gibi tadı ekşi olan besinlerden bahsetmiyoruz. Beslenme uzmanları bu tanımı kullanırken et, balık ve bira (aşağıdaki tabloya bakınız) gibi vücutta asit salgılanmasına neden olan yiyecekleri kastediyor. Bunlar genel olarak zararlı değildir, ancak fazlası vücutta başka maddelerin yanı sıra asit üretimine de neden olur. Bu sebeple asitli besinleri dikkatli tüketmek gerekir. Sağlıklı beslenebilmek için, süt, meyve ve sebze gibi bazal gıdalar almalıyız. Çünkü bunlarda asitleri nötralize eden mineraller ve başka maddeler bulunuyor. Üstelik vücut bunları kendi başına üretemiyor.

Dengeyi korumak

Vücut sürekli asit üretici ve bazal gıdalar arasında dengeyi korumak için çalışır. Böylece biyokimyasal reaksiyonlar en iyi şekilde gerçekleşebilir. Aldığımız asit ve bazlar dengeli ise, pH değeri 7'dir. Sağlıklı bir insanın baz değeri biraz daha yüksektir. pH değeri, asitlerle bazları ayırt etmek ve kuvvetlerini değerlendirmek için, 0 ile 14 arası bir skalada bulunan bir ölçüdür.

'Doğru' beslenmeye rağmen asit fazlalığı
Bazen uygun beslenmede bile vücutta baz noksanlığı olur. Bu, bazlı gıdaların çok işlemden geçmesi ve asit yapıcı haline gelmesi ile de ilgilidir. Nikotin, alkol ve stres de vücutta asit oluşmasına 'katkıda' bulunur. Asit - baz dengesini sağlayamadığında vücut, asitleri nötralize etmek için kullanır. Bunun sonucunda kişi daha sinirli ve stresli olur, konsantrasyon eksikliğinden şikayet eder.

%20 asit, %80 baz

Beslenme uzmanları sağlıklı olmak için %20 oranında asit %80 oranında baz içerikli gıdaların tüketilmesini tavsiye ediyor. Gerçek hayatta ise çoğu zaman bunun tam tersi olabiliyor, yani alınan yiyecekler asit ağırlıklı oluyor. Beslenme programınızı dengelemek için aşağıdaki tablodan faydalanabilirsiniz.

(Ailem ve Ben)
875
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.