Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Romatizmaya karşı Akdeniz diyeti

Romatizmaya karşı Akdeniz diyeti

İsveç'te yapılan bir araştırmaya göre, zeytinyağı, bol sebze meyve ve balığın yer aldığı Akdeniz tipi beslenme, romatizma semptomlarını azaltıyor.

Akdeniz diyetini uygulayanlarda üç ayın sonunda daha az eklem iltihabına rastlanıyor. Daha önce yapılan araştırmalarda balık yağının, vücutta iltihap oluşumunu engelleyen bir etkisi olduğunu tespit eden uzmanlar, balık yönünden zengin Akdeniz diyetinin de romatizmaya iyi geldiğini belirtiyor.

Romatizmalı 50 hastayı iki ayrı gruba ayıran uzmanlar, bir gruba üç ay boyunca Akdeniz diyeti, diğer gruba ise normal bir beslenme programı uyguladı. Üç ay sonunda gruplarda, fiziksel aktivite, yaşam kalitesi ve eklem ağrısı çekme gibi unsurlar incelendiğinde bol bol sebze meyve, zeytinyağı ve balık yiyen hastalarda diğer gruba göre romatizmaya bağlı rahatsızlıkların azaldığı görüldü.
874
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.