Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Ramazan'da uyku düzeni

Ramazan'da uyku düzeni

Oruç tutan kişilerin uyku durumları hem zamanlama, hem de süre açısından farklılık gösteriyor.

Özellikle sahura kalkıldığı için Ramazan boyunca uyku düzenimizse aksamalar olabiliyor. Bu da günlük hayatımızı bazen olumsuz etkileyebiliyor. Ama biraz özenle bunun üstesinden sağlıklı bir şekilde gelmek mümkün.

Ramazan'da oruç tutan kişilerin uyku durumları hem zamanlama, hem de süre açısından önemli değişikler gösteriyor. Bunun ötesinde oruç tutan ailelerde, oruç tutmayan bireylerin de uyku düzenlerinde belirgin değişmeler oluyor. İnsanların yatıp kalkma saatleri, geçici günlük değişmeler olsa da genelde sabittir ve genetik olduğu kadar alışkanlıklarla da alakalıdır. Sahur ve iftar saatleri kişilerin hem yemek saatlerini etkiler, hem de isteme bağlı olarak uyku düzenlerini değiştirir.

Rutin hayat değişiyor

Ramazan'da uyku saatler kayan kişilerde sinirlilik, endişe ve hırçınlığın artığını gösteren çalışmalar bulunuyor. Ayrıca uzun süreli sigara içme alışkanlığı olan bireylerde sinirlilik ve hırçınlığın, içmeyenlere oranla belirgin şekilde daha yüksek olduğu araştırmalarca saptandı. Bu kişilerin uykuları da daha bozuk olabiliyor. Uyku ile ilgili sıkıntılar ve bunların yol açtığı sorunlar, özellikle çok tütün kullanan ve çay, kahve içen bireylerde Ramazan boyunca sanki birikerek daha da artma eğilimi gösteriyor.

Ramazan süresince fiziksel ve ruh sağlığımızı doğrudan etkileyen uyku düzenimizde kaçınılmaz olarak ortaya çıkan değişikliklerden en az düzeyde etkilenmek için bazı konulara dikkat etmekte yarar var:

- 24 saat içindeki toplam uyku sürenizi Ramazan öncesinde olduğu gibi tutmaya çalışın.
1285
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.