Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Ramazanda kilo almamak için

Ramazanda kilo almamak için

İftardan sonra yanlış yiyecek ve sahurda hamur işi tüketimi kilo artışına neden oluyor.

Sahura kalkmak yerine gece yatmadan önce yenilen yemek ya da kahvaltı alışkanlığından da uzak durup, azalan öğün sayısını az ve sık yiyerek en az dörde çıkarmak gerekiyor. Sahura kalkılmadan oruç tutulması ise aç kalma süresini artırdığı için metabolik hızın düşmesine, halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve dikkatte azalmaya neden olabiliyor.

Diyetisyenden öneriler

Anadolu Sağlık Merkezi'nden Diyetisyen Cemal Aytaç Ak ve Diyetisyen Hande Ongun, Ramazan ayını sağlıklı geçirmek önerilerde bulundu. Sahurda yavaş sindirilen ve besin değeri yüksek gıdaların tüketilmesi önerilirken yemeklerin seçiminde çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınılması gerektiği belirtiliyor.

Erken kahvaltı olarak da düşünülebilecek sahurda, hazmı kolay, mide-bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve selüloz içeren sebze, meyve ve kepekli ekmeğin tercih edilmesi de tavsiye ediliyor.

Sahurda neler yenmeli?

"Zeytin, peynir, esmer ekmek, çiğ sebzeler, süt veya yoğurt, meyve veya taze sıkılmış meyve suları, reçel ve komposto türü gıdalar veya kuru baklagil çorbaları, etli veya etsiz sebze yemeği, yoğurt, esmer ekmek ve meyve." Gün içinde su kaybının önlenmesi için iftar ile sahur arası 2 litre (10 su bardağı) su içilmesi de öneriliyor.

Örnek mönü:

İftar:


Bir kase çorba
Bir dilim az yağlı beyaz peynir, üç,dört zeytin
Salata
Bir-iki ince dilim esmer ekmek
İftardan bir-iki saat sonra:

Bir tabak etli veya etsiz sebze yemeği veya
İki, üç köfte kadar ızgara tavuk/balık/ kırmızı et
Üç, dört yemek kaşığı pilav/makarna veya bir dilim börek
Salata
Bir kase yoğurt veya cacık
Bir, iki ince dilim esmer ekmek

İki saat sonra:

Bir, iki porsiyon meyve ile bir bardak süt veya yoğurt
Veya bir kase sütlü tatlı

Yatmadan:

Bir, iki porsiyon meyve

Sahur:

Bir bardak süt veya ayran
Bir haşlanmış yumurta
Bir, iki dilim az yağlı beyaz peynir
Domates - salatalık
Bir, iki porsiyon meyve
Esmer ekmek

veya

Bir kase çorba
Bir tabak sebze yemeği
İki, üç köfte kadar ızgara tavuk/balık/kırmızı et
Bir kase yoğurt
Bir, iki dilim esmer ekmek

Ramazan ayında şişmanlamak istemeyenlerin tatlılardan kaçınması ve tatlı tüketilecekse az miktarda sütlü tatlıları tercih etmeleri de önerildi.
797
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.