Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Ramazanda kilo almamak için bol meyve, sebze

Ramazanda kilo almamak için bol meyve, sebze

Beslenme ve diyetetik uzmanları, Ramazan ayında ''şişmanlama'' tehlikesine dikkat çekiyor. Uzmanlar, bol karbonhidrat içeren hamur işi yiyecekler, kızartma ve tatlılardan uzak durulmasını; tavuk, hindi eti ve sebze yemekleri ile bol salata ve meyve tüketilmesini öneriyor.

Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevinç Yücecan, şunları söyledi:

Ramazan'da normal beslenme alışkanlıkları ve yaşam biçiminde bazı değişiklikler olur. Bu nedenle, ikiye düşen öğün ihtiyacının beşte ikisinin sahurda, beşte üçünün ise iftarda alınması gerekir.

Sahur yemeği kişiyi gün boyunca oruca hazırlar. Sahura kalkmadan ya da yatmadan önce hafif bir şeyler yiyerek oruç tutmak sakıncalıdır.

Çok uzun süre aç kalınca halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı, baş dönmesi, unutkanlık, dalgınlık, uykuya meyil ve sinirlilik artabilir, iş verimi düşebilir. Midenin asit salgısını artırması ile hazımsızlık, şişkinlik, ekşime gibi sindirim sistemi şikáyetleri gelişebilir.

Ramazan'da zayıflamak yerine kilo alınabilir. Bazıları zayıflayacağını düşünür, ama tam tersi kilo alırlar. Bunun nedeni fiziksel aktivitedeki azalmadır.
858
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.