Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Oruçluyken tahammül önerileri!

Oruçluyken tahammül önerileri!

Uzun yaz günlerinde oruç tutarken, çoğu zaman tahammül aralığı daralıyor ve eskiden hiç tepki verilmeyen birçok şeye sinirleniliyor, tahammül edilemiyor. Çoğu zaman bu durum şeker düşmesinden ve susuzluktan kaynaklansa da bazı yiyeceklere sahurda ve iftarda daha çok yer vererek kendimizi bu durumlara düşmekten alıkoyabiliriz.

Güncellenme tarihi: 29.07.2013

İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya’dan oruç tutarken tahammüllü olabilmek için öneriler:

Şeker oranı yüksek yiyecekler sahurda yenilmemelidir. Beyaz sofra şekeri katılmış yiyeceklerden başka, beyaz unla yapılmış pide, börek, kek, kurabiye ve pirinç sahurda tüketilirse vücut bunların içindeki şekeri çok hızlı kullanır ve gün içinde şeker düşmesini daha çok yaşayarak daha sinirli olursunuz.Şekeri yüksek yiyecekler sadece unlu yiyecekler değildir. Çok masum gördüğümüz meyveler bağışıklık sistemimizi iyileştiriyor, içindeki lifler bağırsaklarımızın dostu ancak unutmamak gerekir ki meyvenin içindeki şeker, bildiğimiz sofra şekerinin ikiz kardeşi. Yani eğer meyve yerken porsiyon kontrolü kaybederseniz o da gün içinde şekerinizi daha çok düşürür hatta kilo almanıza neden olur. Meyveyi iftarla sahur arasında yemek daha doğrudur. Beraberinde badem veya yoğurt tüketirseniz metabolizmanızı çalıştırır ve daha uzun süre tok tutar. Ayrıca ekşi ve koyu renkli meyveler kan şekerini daha az etkiler.

7115
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.