Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Oruç sonrası aşırı yemeyin

Oruç sonrası aşırı yemeyin

Oruç tutanların bayramdan itibaren güne kahvaltı yaparak başlamaları, ağır hamur tatlıları yerine kalorisi düşük sütlü tatlıların yemeleri öneriliyor.

Ramazan Bayramı'ndan itibaren sağlıklı bir beslenmeye geçmek için dikkat edilmesi gerekenler şöyle sıralanıyor:

- Güne kahvaltı yaparak başlayın, kesinlikle atlamayın. Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu unutmayın.

- Azar azar ve sık yemek yiyin.

- Besinleri iyi çiğneyin ve yavaş yavaş yiyin.

- Sıvı alımına dikkat edin ve günde yaklaşık 1.5-2 litre su için.

- Ağır hamur tatlıları yerine kalorisi daha düşük sütlü tatlılar tüketin.

- Bağırsak hareketlerinin düzenlenmesi amacıyla sebze ve meyve tüketimi artırın.

- Kızartmalar yerine ızgara, fırında ya da haşlama yöntemi ile pişirilmiş yemekler yiyin.

- Bayram için hazırlanan değişik türde ve tatta besinleri karıştırmadan tüketin.

- Özellikle bayram ziyaretlerinde sunulan şeker, çikolata ve hamur işi tatlıları çok dikkatli tüketin, yenilen miktarı göz önüne alın, bu tür besinler çok yoğun miktarda enerji içerdiklerinden kilo alımına neden olabileceğini göz önünde bulundurun.

- Yeterli ve dengeli beslenme için her besin grubundan yani süt ve süt ürünleri, sebze ve meyveler, et ve et ürünleri ile tahıl grubundan besinlerin tüketilmesine özen gösterin.

- Sağlıklı yaşamın en temel kurallarından biri olan fiziksel aktivitenin artırılması anlamında günlük yürüyüşler yapın. Fiziksel aktivitenin, bağırsak hareketlerini artırmaya, kan şekeri ve kolesterolünü azaltmaya, kilo kaybetmeye yardımcı olduğunu unutmayın.
816
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.