Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Midedeki mikrop ve kanser (Sorularınızın yanıtları)

Midedeki mikrop ve kanser (Sorularınızın yanıtları)

Uzm. Dr. Nevzat Aksoy iç hastalıkları ve Gastroenteroloji ile ilgili sorularınızı cevaplamaya devam ediyor.

Midemde mikrop var. Tedavisini görüyorum, ileride kansere çevirir mi? Ara sıra midem beni çok bunaltıyor, dayanamıyorum, ne yapmalıyım? Oruç tutsam zararı olur mu?

Midenizde bulunan mikroorganizma için niçin tedavi gördüğünüzü belirtmemişsiniz. Nüfusumuzun %80'inin midesinde bu mikrop varken niçin size tedavi önerildiğini bilemiyorum. Bu mikrop ile ilgili olarak gereksiz yere tedaviler çok sıklıkla uygulanıyor. Bu konu ile bağlantılı olarak "İlgili başlıklar" bölümünde bulunan "Helicobacter pylori" başlıklı yazımı okursanız ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Kanser ile ilgili sorunuzun yanıtını da orada bulabilirsiniz. Aç kaldığınızda yakınmalarınız artıyorsa ya da oruç tuttuğunuzda (kullandığınız ilaçlara rağmen) midenizden şikayetleriniz oluyorsa oruç tutmanız önerilmez. Yine de bir Gastroenteroloji Uzmanınca muayene edilerek değerlendirilmeniz uygun olacaktır. Mutlu günler.

Mide hastasıyım

Merhaba, 10 yıldır mide hastasıyım. 1.5 yıldır (doktor tavsiyesi olmadan) xxxxxx isimli mide ilacını kullanıyorum. Ayrıca aralıklarla tüm proton pompası inhibitörlerini kullandım. Bu ilaçları kullandığım süre içinde mide şikayetlerimde bir azalma oluyor ama tamamen geçmiyor. borusunda, Z çizgisinde düzensizlik de varmış. Yemekten sonra bulantı ve kusma yapıyor. 6 aydan beridir de düşük tansiyon, halsizlik, baş ağrısı, baş dönmesi, denge kaybı gibi rahatsızlıklar baş gösterdi 1. sorum: Acaba bunlar xxxxxx'in uzun süre kullanılmasıyla ilişkili mi? 2. sorum: Bu ilacı hayatım boyunca devamlı kullanacak mıyım/kullanabilir miyim ? Teşekkürler, iyi çalışmalar.


Midenin koşulları bozuk olduğunda asit azaltıcı ilaçlar kullanmak gerekir. Sizde de bu ilaçları kullanmak gerektiği görülüyor. Midedeki asidin azaltılmasıyla yakınmalar geçiyorsa ilaca devam etmek gerekir. Burada şu soru akla geliyor ilacı ne dozda ve ne süre kullanmalı? Eğer ilacı keser kesmez yakınmalar hemen başlıyor ise mide ilaçlarını da her gün almak gerekir. Yakınmalar daha az ise asit azaltıcı ilacı gün aşırı almak da düşünülebilir. Kullandığınız ilacı her gün (yıllarca bile) almanızda bir sakınca yoktur. Bu ilaçlar tarif ettiğiniz baş dönmesi gibi yakınmalara neden olmazlar. Yemek borusunun altında bulunan Z çizgisindeki düzensizlik bir yakınmaya neden olmaz. Geçmiş olsun.

Halsizim

Merhaba doktor bey. Sürekli tuvalete gidiyorum ve mide bulantılarım çok oluyor. Halsizlik de var, nedeni nedir? Yardımcı olursanız çok sevinirim. İyi çalışmalar.


Halsizlik gibi bir yakınmaya yol açan onlarca neden varken "halsizliğim var nedeni nedir" gibi bir sorunun yanıtını buradan vermek mümkün değil. Üstelik işler bu kadar kolay olsaydı onca sağlık kuruluşuna ve tetkik yöntemlerine ne gerek vardı? Yakınmalarınızı daha ayrıntılı olarak belirtmelisiniz. Sorunlarınızın nedeninin anlaşılabilmesi için ayrıntılı olarak muayene ve tetkik edilmelisiniz. Bu nedenle bir hekime başvurmalısınız.

Gastrit

Benim gastritim var ve birkaç ay önce ilaç kullanıyordum ama sonra bıraktım ve şimdi ağrım var. İlacın ismini unuttum, acaba bu hastalık hakkında ilaç listesi verebilir misiniz? Teşekkürler.


Gastrit, midede fazla bir ağrıya neden olmaz. Yakınmalarınızın iyice değerlendirilmesi gerekir. Kesin tanı, doğru tedavi demektir. Bu nedenle size, bu köşeden ilaç önermek (bazı istisnalar dışında) bilimsel olarak doğru değil. Bir Gastroenteroloji Uzmanına başvurmalısınız. Sağlıklı olun, mutlu kalın.

Midemin üstünde nabız atıyor

Merhaba hocam, benim sorunum midemin üstünde şiddetli nabız atmasının olması. Beni çok bunaltıyor. Kalp ve dahiliye doktoruna gittim, bir şeyin yok dediler ama beni çok rahatsız ediyor. Nabız o kadar şiddetli ki sol kolumda bile titreme yapıyor. Teşekkürler. 23 yaşındayım.


Midenin üst bölümüne uyan bölgede nabız atışı duyulabilir. Çünkü o noktada, midenin tam arkasından ana damar (aorta) geçer. Özellikle zayıf kişilerde bu alanda bir atım hissedilebilir. Ana damarda veya çevresinde (ve diğer damarlarda) bir patolojinin olup olmadığı (görüntüleme yöntemleriyle) araştırılmalıdır. Geçmiş olsun.

Kabızlığım var

1- Hocam benim hemen hemen 8 aydır göğsümün her iki tarafı ağrıyor ve ara sıra sızlıyor. Bir de kabızlık var, film tahlil hiçbir şey çıkmadı. Sizce ne olabilir? Teşekkürler.

2- Hocam merhaba, benim sıkıntım kabızlık. İlerlemiş durumda kabızlık çekiyorum. Bağırsak düzenleyici kullanmayınca sıkıntı çekiyorum. Ayrıca bu mideme de etki yapıyor, lütfen yardım edin!


"Göğsün iki tarafının sızlaması" ifadesi, bir fikir oluşturabilmem için yeterli değil.

Kabızlığa gelince yapılan tetkiklerde bir patoloji saptanmamış ise buna yönelik olarak gerekli önlemler alınmalı ve tedaviler başlanmalıdır. Öncelikle posa bırakan besinleri (meyve, sebze) tüketmelisiniz. Kayısı, kuru erik, incir ve kabuklarıyla yenilen elma özellikle yararlıdır. Muz ve şeftali kabızlığı artırabilir. Bunun haricinde bol sıvı, yürüyüş, her zaman aynı saatte dışkılama ve dışkılama isteği geldiğinde ertelememek önemlidir. Tedavinizin ve takibinizin bir Gastroenteroloji Uzmanınca planlanması gereklidir. Geçmiş olsun.

Sürekli kusuyorum ve bunun için sizden yardım istiyorum, kusmamı nasıl önleyebilirim?

Kusma önemli bir belirti. Bu nedenle size en uygun yardımı sizi muayene ve tetkikleriyle değerlendirecek bir Gastroenteroloji Uzmanı yapacaktır. Bir an önce Üniversite veya Eğitim ve Araştırma Hastanelerinin Gastroenteroloji Kliniklerine başvurmalısınız.

Dr. Nevzat Aksoy
İç Hastalıkları Uzmanı
Gastroenterohepatolog
Net Endoskopi
0 212 210 48 48
Soru Sor
4154
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.