Mahmure

Sağlık

Genel Sağlık

Mide yanmasından korunmak için kemerleri gevşetin

Mide yanmasından korunmak için kemerleri gevşetin

Uzmanlar, mide yanmasından korunmak için, 'Fazla yemeyin, kızartma, alkol, çikolata, acılı yemekler, sigara ve kafeinden uzak durun, sık giysiler giymeyin, kemerinizi gevşetin, yemeklerden sonra şekersiz sakız çiğneyin' diyor.

Mide asidinin yemek borusuna çıkması sonucu zaman zaman oluşan mide yanmasından küçük önlemlerle korunabileceği belirtiliyor.

Mayo Clinic uzmanları, mide yanmasının zararsız olduğunu ve bunların ilaçlar ve yaşam tarzında yapılacak küçük değişiklikler ile atlatılabileceğini bildirdi.

Ancak uzmanlar, tedavi edilmeyen kronik yanmaların ciddi ve tehlikeli boyutlara varabileceğine dikkat çekti.

Normalde mide asidinin yemek borusundaki bir kapakçık tarafından midede tutulduğunu, bu kapakçığın güçsüz kalması ya da aşırı yemek yenmesi halinde asidin yemek borusuna kaçarak yanma hissi uyandırdığını dile getiren uzmanlar, şu önerilerde bulundu:

Çok fazla yemeyin: Fazla gerilmiş bir mide, yemek borusundaki kapakçığın açılmasını sağlar. Açılan kapakçıktan mide asidi yemek borunuza çıkar.

Mide yanmasının en önemli nedeni oburluktur: Bu yüzden yediklerine dikkat edin.

Kızartma, alkol, çikolata, acılı yemekler ve kafeinden uzak durun.

Kemerlerinizi gevşetin: Sıkı giysiler ve kemerler asidi yukarı iter.

Yemekten sonra iki saat boyunca uzanmaktan kaçının.

Sigara içmeyin: Nikotin kasları gevşetir ve mide asidinin artmasına yol açar.

Yemeklerden sonra şekersiz sakız çiğneyin: Sakız midedeki asit oranının dengelenmesine yardımcı olur.

Yanma sorununuzun uzun süre devam etmesi halinde ise doktora başvurun.
803
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.